Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18år og jomfru, hva tenker dere?

Gjest Guest_TS_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la ikke på meg et gram da jeg begynte på p-piller. Grunnen til noen legger på seg er lav selvkontroll. Man får litt mer lyst på candy og sånt når man begynner på dem pga hormoner og sånt(samme som når man har mensen). Men da får man bare være sterk nok til å si "hey, jeg har egentlig ikke lyst på en sjokolade i dag", så legger man ikke på seg..

Min blogg :)

Endret av MissK
Lenke til kommentar

Bortsett fra den artikkelen du sendte der har jeg aldri møtt noen som har lagt på seg av p-piller.. Da er det vel noe galt med kroppen deres da, siden de binder så sjukt mye vann.. 4-5 kg er ikke i nærheten av normalt å legge på seg av p-piller. Men er man så redd for å legge på seg av prevensjon så er jo p-ring et alternativ, kondom er jo helt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Bortsett fra den artikkelen du sendte der har jeg aldri møtt noen som har lagt på seg av p-piller.. Da er det vel noe galt med kroppen deres da, siden de binder så sjukt mye vann.. 4-5 kg er ikke i nærheten av normalt å legge på seg av p-piller. Men er man så redd for å legge på seg av prevensjon så er jo p-ring et alternativ, kondom er jo helt ubrukelig.

Dersom du leste artikkelen, ville du også lagt merke til at noen er mer vare for dette enn andre. Jeg siteterer gjerne for deg: "Noen kvinner er sensitive for denne virkning mens andre merker lite til den."

Det er med andre ord ikke nødvendgvis slik at det er noe galt med kroppen din dersom du går opp noen kilo av p-piller, men alle rammes av dette i forskjellig grad.

Og når du foreslår p-ring som alternativ, er man da like langt. Det er hormonene som gjør at kroppen binder vannet, og hormonene er både i p-piller og p-ring, om enn i noen mindre dose i p-ringen.

Lenke til kommentar

Okok, jeg gir meg :p Har bare noen venninner som byttet til p-ring pga hormoner og sånt. De blei dritdårlige av p-pillene, men har nada problemer med p-ring.

Men ja, da får man vel la være å ha sex da siden alt er så ubrukelig..

Og ja jeg veit at man kan sette det i signaturen, men jeg aner ikke hvordan og er for lat til å finne det ut, haha.

Lenke til kommentar
Okok, jeg gir meg :p Har bare noen venninner som byttet til p-ring pga hormoner og sånt. De blei dritdårlige av p-pillene, men har nada problemer med p-ring.

Det er ingen som har sagt at hormonell prevensjon er ubrukelig, men det er på sin plass å påpeke det faktum at man faktisk kan legge på seg av dem, blant en del andre bivirkninger som kan komme ved bruk av for eksempel p-piller.

Noen mener tydeligvis det er "piss", men fakta er fakta, samme hvor uenig du er. Det er poenget. Og det er fortsatt fritt fram for å bruke akkurat hva man vil som prevensjon, enten det går ned halsen eller sitter fast i underlivet.

Lenke til kommentar

Det er ingen som har sagt at hormonell prevensjon er ubrukelig, men det er på sin plass å påpeke det faktum at man faktisk kan legge på seg av dem, blant en del andre bivirkninger som kan komme ved bruk av for eksempel p-piller.

Noen mener tydeligvis det er "piss", men fakta er fakta, samme hvor uenig du er. Det er poenget. Og det er fortsatt fritt fram for å bruke akkurat hva man vil som prevensjon, enten det går ned halsen eller sitter fast i underlivet.

For no tøys, p-piller er ren østrogen, og gjør ikke at du bygger opp vann i kroppen. Kreatin bygger derimot opp vann i kroppen, noe som fører til at man gjerne stiger med 2-3 kilo mens man går på det. Så skal det jo nevnes at den dagen man slutter, så forisvnner alt dette vannet ut, og vips er det hadet til disse kiloene...

Mye større sannsynlighet for at typen din vil bli forbanna fordi du ikke gidder å stappe i deg en pille enn at du i værste fall legger på deg no'n gram ekstra. Ballong er dritt.

Og må si jeg knakk sammen i latter når du nenvte at han ikke turte å gå ned til legevakta pga. influensafare xD

PS: Hvorfor sjekke seg hvis han skal bruke ballong? Har han bært på en sykdom i lengre tid vil han mest sannsynligvis være infertil nå uansett, så er jo liten vits i.

Lenke til kommentar

Snodig, da, at spesialist i allmennmedisin, Jørgen Skavlan, mener det er østrogenpåvirkningen som gjør at kroppen binder mer vann. Der er dere tydeligvis uenige, men jeg velger å stole på ham, jeg. :)

Å gå opp noen gram er ikke akkurat det verste som kan skje ved bruk av hormonell prevensjon. Det finnes jo mange tilfeller av blodpropp som resultat av p-pillebruk, mange får sterke humørsvingninger, kan bli kvalme, ha småblødninger og vondt i hodet.

Og nei, jeg sier ikke at dette skjer med alle, men det er faktisk ikke risikofritt å bruke hormoner som prevensjon. Mulig sjansene er bittesmå, men de er der fortsatt, så hvis noen blir forbanna fordi jeg ikke vil ta p-piller, kan vi bare si takk og farvel med det samme.

Poenget med å sjekke seg, er at man gjerne vil vite om partneren er sykdomsfri, sånn at man slipper å være redd for smitte den dagen man eventuelt skulle droppe kondom. Infertil er jo bare bra. :fun:

Lenke til kommentar

Absolutt ingenting er risikofritt, du lar vel ikke være å gå over gangfeltet sånn i tilfelle noen kjører deg ned? Men ja, selvfølgelig kan masse sånne ting skje, en jeg kjenner fikk slag av p-piller. Men det er jo bare å sjekke hos helsesøster/lege om man er i fare for å få sånn. Ikke ta p-piller om man har migrene f.eks.

Men hvorfor er det egentlig så ille å legge på seg et par kg? Det går jo av av trening uansett? + at kjæresten nok ikke merker det med mindre han er tiltrukket av guttekropper.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...