Gå til innhold

Syncmaster 2233RZ hjelp

ninjasinni

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt meg ny skjerm, en Samsung Syncmaster 2233RZ. Flere av vennene mine har denne, og har dermed anbefalt den.

Det eneste problemet er at den ikke vil virke for meg.

Jeg kobler den til laptopen, en Acer 5930G, jeg åpner nvidia kontrollpanel for å skifte bildet over til syncmasteren, men ingenting skjer. Når jeg velger hvilken skjerm bildet skal vises på, så skjer det ingenting på syncmasteren. Det blå lyset(strømmen) står bare å blinker. Har googlet litt rundt, og sett at andre har opplevd det samme, men har ikke funnet noe svar. Jeg har seff innstalert driverene til skjermen, uten noen forskjell. Har også prøvd med nye skjermkort drivere, uten hell. Det eneste jeg KANSKJE kan tenke meg det er(selv om jeg er i tvil), er at det ikke funker pga. jeg må bruke en adapter fra DVI kablen til VGA åpningen i laptopen.

Jeg har som sagt en acer aspire 5930G med GeForce 9600GTM.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg kan se har denne skjermen bare DVI-D inngang, dvs kun digitalt. VGA er analogt.

Du kan ikke bruke et slikt adapter bak-fram. Det kan ikke gjøre om VGA til DVI.

Nettopp det jeg fryktet. Noen forslag til hvordan jeg kan få fikset det? evt. en billig converter etc??

Lenke til kommentar

Å bare kopiere inn en tekst er lite produktivt for videre diskusjon. Jeg vet jo ikke hvor den kommer fra, om det er Samsung, en nettbutikk, VG, eller du selv som har skrevet det. Man må også referere til konteksten.

La oss se hva Samsung selv spesifiserer:

Signal Input Video Signal DVI

http://www.samsung.com/ca/consumer/detail/...&fullspec=F

Siden du har skjermen så har du vel også en bruksanvisning. Burde stå det samme der.

Hvis butikken du har kjøpt skjermen fra annonserer at den har VGA og så ikke er tilfelle, så kan du klage og be om å få returnere skjermen.

Du har jo unsett angrefrist på nettbutikk.

Lenke til kommentar
Å bare kopiere inn en tekst er lite produktivt for videre diskusjon. Jeg vet jo ikke hvor den kommer fra, om det er Samsung, en nettbutikk, VG, eller du selv som har skrevet det. Man må også referere til konteksten.

La oss se hva Samsung selv spesifiserer:

Signal Input Video Signal DVI

http://www.samsung.com/ca/consumer/detail/...&fullspec=F

Siden du har skjermen så har du vel også en bruksanvisning. Burde stå det samme der.

Hvis butikken du har kjøpt skjermen fra annonserer at den har VGA og så ikke er tilfelle, så kan du klage og be om å få returnere skjermen.

Du har jo unsett angrefrist på nettbutikk.

Det var tatt fra beskrivelsen på nettbutikken.

Men OK, den er grei. Tusen takk for alle svar og all hjelpen!

Lenke til kommentar

Ser på nettsiden til komplett.no at den trenger mye maskinkraft for å kjøre 120hz..

Hva vil dette "egentlig" si?

Min hardware er litt utdatert, så jeg undrer på om jeg kan i det hele tatt _kjøre_ denne skjermen nå.

Jeg har som følger;

Geforce 7900 GTS OC

Intel Duel Core 3ghz

4gb 800mhz ram

Lenke til kommentar

Du bhøver jo ikke det, men om man skal utnytte 120 hz så må du jo kjøre 120 FPS i spill også. Men du kan jo stille den inn på 60hz eller bare kjøre mindre FPS. Men skal du kjøre 3D på den som det er ment så må du ha et nyere Nvidia kort. 260 eller høyere tror jeg.

Lenke til kommentar
Du bhøver jo ikke det, men om man skal utnytte 120 hz så må du jo kjøre 120 FPS i spill også. Men du kan jo stille den inn på 60hz eller bare kjøre mindre FPS. Men skal du kjøre 3D på den som det er ment så må du ha et nyere Nvidia kort. 260 eller høyere tror jeg.

Hej

Linker lige til flatpanels.dk Flatpanels.dk

Der står her at du skal bruge et Dual DVI for at få det til at virke, så du har nok et problem med at få den til at virke på din lap

Mvh

LBA75

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...