Gå til innhold

epox 8rda+, ikke lyd!

zipper

Anbefalte innlegg

har nettopp satt sammen min nye pc, funker fint den, men får ikke til lyden på hovedkortet.

har ikke noe annet lydkort liggende så jeg kan prøve med det, men jeg har prøvd med 2 forskjellige høytalere.

har sett rundt i windows, finner ingen plass der lyden er skrudd av eller noe lignende.

er det mulig at jackporten er død? :x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har gjort alt det ja... :-?

det er en ting.....den "skjermen" som er på hovedkortet viser "FF", som ifølge manualen kan f.eks bety at et tilleggskort ikke er satt riktig i, men jeg har ingen tilleggskort. (skjermkort såklart)

kan det være at det er lyddelen av kortet som er kaputt?

prøvde driverversjon 2.0 men har nå skiftet tilbake til 1.16 tror jeg det var p.g.a at nettverket svarte ikke med 2.0

Lenke til kommentar
Eg ville ha levert det inn igjen til butikken, som reklamasjon. Eventuelt kan du prøve å flashe bios, men hviss det ikkje virker, og du leverer in ortet, så seier dei sikkart at det er du som har øydelagt kortet.

Bruk reklamasjonsretten.

men saken er den at kortet er kjøpt på databutikken, det er vel grunn nok til å ikke returnere, + at det nettopp har vært returnert i nestenn 3 måneder!

fikk til lyd når jeg koblet til lydinngangen på fronten av kabinettet, (hovedkortutgangen funker ikke) men når jeg skal koble det opp mot annlegget, så kommer det kun en fæl durebrummelyd.

et annet problem som er litt off-topic er at når jeg la inn driverversjon 2.0 for chipsettet så funker ikke nettverket lenger.

har linket pc'en sammen med enn annen i huset, men dette går altså ikke lenger nå.

før tror jeg og at det var sånn at jeg kun fikk kontakt med den andre pc'en uten at den fikk kontakt med min.

har kjørt nettverksveiviseren mange ganger uten at jeg får kontakt.

Lenke til kommentar

ja har sjekket der.

i nforce2 kontrollpanelet blir output lyden registrert i speaker output levels, så det ser ut som om det er outputen på hovedkortet som ikke fungerer, i.o.m at det i tilleg står "FF" på t på hovedkortet.

men hvordan kan det ha seg at når jeg skal koble annlegget til så kommer det kun en suselyd?

Lenke til kommentar

har en levicom 350 watt psu, tror den er bra nok.

har endel på den og , (r9500,en hd,en cd, 3 vifter, neonlys, og lcd framme på kabinettet)

men i og med at lyden funker framme på kabinettet så er vel ikke det grunnen?

men skulle likt å koble den til anlegget og da.... :x

Lenke til kommentar
men skulle likt å koble den til anlegget og da.... :x

husker det er en aux-socket ved siden av cd-socket - hvis du setter lydkabelen dit, plugger i en mini-jack og til anleggetts aux-inngang, får du ingen lyd da heller ?

Lenke til kommentar
har ikke snøring på det området der, men da må jeg ha aux-kabel? hvilken lydkabel?

Først sjekk at du har aux-inngang på stereo'n ( små og gamle anlegg har kanskje ikke ) Hvis det ikke står Aux på anlegget, kanskje du har en bryter bak der hvor det står 'phono/line in' - velg posisjon 'line in' og sett i pluggene ( rød/hvit hann mot rød/hvit hunn ). Samme type som aux.

- hvis du ikke har en kabel i rotekassa, stikk innom el-kjøp el.l. og si du skal ha en splittkabel med mini-jack til bruk fra pc til anlegget ( husk passende lengde ).

mener du aux og cd socket på hovedkortet
ja
Lenke til kommentar

det er snakk om en onkyo forsterker, jeg kan det der med anlegget, og jeg har kabel, men det jeg stusset på var det du sa om cd-socket og aux-socket på hovedkortet.

der er jo ikke no kabel som skal på cd-socket eller aux-socket, er det det?

har koblet pc'en til anlegget, men det kommer kun suselyd når jeg prøver.

bruker nå enten no'n elendige pchøytalere, eller koss ur-20, men trenger å kunne bruke anlegget til musikk o.l.

vet at kabelen funker, p.g.a det funker om jeg f.eks bruker md'en istedenfor pc'en som lydkilde.

Lenke til kommentar
der er jo ikke no kabel som skal på cd-socket eller aux-socket, er det det?

...har koblet pc'en til anlegget, men det kommer kun suselyd når jeg prøver.

Har hverken manual eller kortet her, men såvidt jeg husker har du CD audio header litt trangt plassert rett ved AGP-sloten - prøv den først ( sett standard analog kabel fra DVD/ CDrom/brenner til denne ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...