aklla Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har den siste tiden satt opp ny HTPC, har gjort dette med en vanlig pc-skjerm av praktiske årsaker. så, jeg koblet til min 42" Plasma Pioneer TH-42PV60EH. har lekt meg litt med diverse oppløsninger, men finner ingen som gjør at bildet blir riktig. 1280x720 er så vidt jeg vet native, dette gjør at jeg mister ca 1cm av skjermbildet på alle kanter. hva i all verden er galt? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 TV-en "zoomer". Se om du har en "just scan" eller liknende funksjon. Se: http://pixelmapping.wikispaces.com/ <- bla litt i menyen til venstre. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Rikitg oppløsning er (desverre) 1024x768 , dvs avlange pixler Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 har testet med 1024x768 også, da blir det bare veldig lite bilde... men, skal sjekke men linken i morgen, skulle egentlig sovet for lenge siden, ca 6 timer til jeg skal stå opp og har fortsatt litt å gjøre. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Plasma med avlange pixler er og blir noe drit for HTPC. Se art. jeg linker til. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Wow, takker for linken, Spragleknas. Nå lærte jeg mye jeg burde visst før jeg kjøpte min PX80E i fjor sommer... Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du skal kunne justere over- og underscan i kontrollpanelet for skjermkortet ditt. Sett oppløsningen til 1280x720 og prøv deg frem. Har du ati eller nvidia? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Wow, takker for linken, Spragleknas. Nå lærte jeg mye jeg burde visst før jeg kjøpte min PX80E i fjor sommer... Ja. Det er en veldig informativ side. Anvbefaler følgende fremgangsmålte ved TV-kjøp: 1 - LES 2 - LES MER 3 - KJØP Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Du skal kunne justere over- og underscan i kontrollpanelet for skjermkortet ditt. Sett oppløsningen til 1280x720 og prøv deg frem. Har du ati eller nvidia? jeg har Intel GMA X4500, innebygget på GIGABYTE Mainboard S-775 G41 skal se om jeg finner over- og underscan, kan ikke huske å ha sett det, men er desverre ikke forran pc`n før i kveld/morgen. Endret 4. oktober 2009 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) fant en sak nå på Intel sitt avanserte grafikkegenskaper var det noe som het aspektproposjonsalternativer, stillte denne til 40/40 horisontalt/vertikalt, og vips, skjermbildet passet perfekt har forresten oppløsning på 1280x720, dette passer best med skjermen med tanke på filmer og slikt, selv om pixlene ikke passer helt da er det bare å sette i gang med å fikse resten av problemene... Endret 4. oktober 2009 av aklla Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Bra det løste seg. 720p er jo et greit valg, da mange HD filmene er i 1280x720p, og du slipper da unna med en skalering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå