atoftemo Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) For å være ærlig ble dagens bilde mer et resultat av søken etter kvantitet enn kvalitet... Jeg tok utgangspunkt i noe jeg hadde i umiddelbar nærhet, og det ble derfor min litt slitne laptop.. Exposure: 0.125 sec (1/8) Aperture: f/6.3 Focal Length: 50 mm ISO Speed: 400 Jeg vurderte også dette, men forsøker å holde etterbehandlingen til et minimum, og dette endte desverre som et skrekkeksempel på overprossesering... Dersom du lurer på hva det er, se nøyere på hovedbilde Endret 8. oktober 2009 av atoftemo Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Er det OS 7? Maskinen er litt som Supermann; Microsoft Windows på dagtid (jobb / Clark Kent) og Snow Lepard (Mac / Supermann) på kvelden Windows 7, ja Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Jeg hadde tilfeldigvis med meg kamera når jeg var på vei hjem fra kebab'en i dag, og gikk forbi denne. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg likte den godt. Exposure: 0.008 sec (1/125) Aperture: f/4.0 Focal Length: 50 mm ISO Speed: 400 Endret 8. oktober 2009 av atoftemo Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis dette er den naturlig fargen må jeg si den var heftig, og grunn nok til å bli interessert. Ellers noe TomsesqueTM over det. Så rendyrket at det nesten går over i det abstrakte. Komposisjonen er det umulig å si noe på. Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Hvis dette er den naturlig fargen må jeg si den var heftig, og grunn nok til å bli interessert. Ellers noe TomsesqueTM over det. Så rendyrket at det nesten går over i det abstrakte. Komposisjonen er det umulig å si noe på. Den naturlige fargen var blå, men jeg har hjulpet til litt i ettertid. Jeg er ikke kjent med TomsesqueTM men tanken bak bilde var å få frem noe flott ut av noe enkelt og hverdagslig. (Rema 1000: "Det enkle er ofte det beste") Endret 7. oktober 2009 av atoftemo Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Den naturlige fargen var blå, men jeg har hjulpet til litt i ettertid. Jeg er ikke kjent med TomsesqueTM men tanken bak bilde var å få frem noe flott ut av noe enkelt og hverdagslig. (Rema 1000: "Det enkle er ofte det beste") Med TomsesqueTM, så er det mulig at k.n.b. sikter til undertegnede Er forøvrig enig i at det ble et stilig bilde. Tom Endret 7. oktober 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Mange fine kvadrater i tråden - siste var da også utmerket. Man kan vel da bare konkludere at Oktoberfesten er i rute? Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Mange fine kvadrater i tråden - siste var da også utmerket. Man kan vel da bare konkludere at Oktoberfesten er i rute? Hehe, i "rute" ja Lenke til kommentar
lavara Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Herlig blåfarge Strukturen i murveggen gjør seg. Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Dagens bilde er tatt relativt sent på kvelden på HiO. Igjen likte jeg fargen. Det er flisenes naturlige farge. Exposure: 10 Aperture: f/2.8 Focal Length: 50 mm ISO Speed: 100 Endret 8. oktober 2009 av atoftemo Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Dagens bilde er tatt relativt sent på kvelden på HiO. Igjen likte jeg fargen. Det er flisenes naturlige farge. Enklere kan det vel ikke gjøres ... Knæsj farge. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Håper ikke dette setter strek for kvadratfotograferingen, for nå begynner det å ta av. "Streken" bryter fint opp det strenge kvadratmønsteret. Lenke til kommentar
arela Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Slike enkle motiv er de vanskeligste å oppdage - fine bilder Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 mye bra her. Likte spesielt de to siste. Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Dagens bilde ble tatt på vei tilbake fra Fotovideo sin Canon Workshop på Østensjøvannet sammen med FunFact. De fleste bildene i dag ble naturbilder hvor 50mm ikke var spesielt godt egnet, så den fikk desverre kun kort leketid på slutten. Exposure: 0.003 sec (1/320) Aperture: f/7.1 Focal Length: 50 mm ISO Speed: 100 Endret 9. oktober 2009 av atoftemo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå