Gå til innhold

Byett HK, ingenting virker

invalidusername

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg måtte bytte ut hovedkortet mitt nylig, kunne ikke overklokke noe i bios, ustabilt system osv, så da byttet jeg fra:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337925

Til:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460865

Slik jeg ser det er det lik socket LGA775 og samme RAM (DDRII), men jeg får ikke noe liv i det nye kortet, kommer inni i bios noen ganger men ikke noe lenger enn det.

Kan det være at min RAM ikke passer med det nye kortet eller noe?

RAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074

Noen som har noen peiling på hva kan være galt?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du bare byttet kort og forventer at det skal funke eller har du også reinstallert maskinen med nye drivere?

Nei, altså HDD var formatert på forhånd før jeg begynte å sette inn det nye hovedkortet, problemet er at jeg får error meldinger og dermed kommer ikke så langt som å installere et OS, har satt sammen noen PC'er før kan koble alt uten problemer. Det jeg vil vite er om de 2 hovedkortene er like i bunn og grunn da det er eneste del jeg bytter og ikke får det til.

Jeg byttet tilbake til det gamle hovedkortet og det funker jo foreløpig, vet at alt er satt sammen riktig.

Lenke til kommentar

Du er inne på noe nå, maskinen ville faktisk ikke starte med noe bilde hvis jeg brukte alle 4x rambrikkene, eneste måten jeg fikke bilde til å begynne med var å fjerne 2 av RAM brikkene. Ellers fungerer BIOS'en fint, problemet kommer etter BIOSen, får bare feilmedlinger og hardware error og den nekter å legge inn ny OS.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt, men noe med memory error, har desverre ikke nerver til å legge det inn igjen å formatere. Hvis jeg bare kan få svar på det opprinnelige spørsmålet hadde det vert supert; Er de 2 hovedgkortene like når det gjelder hva de støtter, tenker bare på RAM og prosessor.

Hvis det stemmer sender jeg det tilbake som defekt, vil bare være sikker først.

Lenke til kommentar

Memory error fikk jeg kun med det nye kortet, når jeg puttet det gamle hovedkortet inn i PC'en igjen funket det fint med alle 4 RAM brikkene.

Kjørte windows memory diagnostic med win7 cd flere ganger når jeg prøvde å legge inn nytt OS med det nye kortet, der fikk jeg hardware error med en eneste gang, så frøs PC'en og jeg kom ikke videre.

Alle delene funker jo med det gamle kortet, så skjønner ikke helt hva det kan være hvis de 2 støtter de samme tinga.

Retur hos komplett er det dobbelte av hva jeg betalte for kortet om de finner at den ikke er defekt tror jeg, vil helst unngå det.

Lenke til kommentar

Jeg ble litt overasket, når jeg så i manualen din. Når du skal bruke 4 ram brikker, kan du bare bruke Single-Sided ram brikker, noe som dine kanskje ikke er (klarte ikke å finne info om det). Og ved bruk av 2 ram brikker, kan du ha Double Sided brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...