Gå til innhold

Prosessoren skal vel ikke være det svakeste ledd?

jjjafari

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat skaffet med Windows 7, og fant da ut at minstekravet med RAM er 1GB, derfor så kjøpte jeg nytt, og nå har jeg 3GB RAM. Det er ikke det som er problemet, men det som er problemet er det at jeg trodde min data skulle gå raskere når jeg kjøpte ny ram, men nå er det prossessoren som er "treig".

Det jeg egentlig lurer på er om den faktisk bare er treig, siden den er ikke akkurat ny, eller om det er noe galt? Jeg tror det er noe galt. Den er ikke usaklig treig, men for treig til å gjøre en del til med..

Denne prosessoren har jeg: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz

Er det noe mer dere trenger info om?

Tusen tusen takk for all hjelp.

M.v.h

Jonas J.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pentium 4 er treg etter dagens standard ja... Men du har også en annen flaskehals om du vil oppleve raskt system til Windows bruk og det er harddisken din...

Ny CPU, og en SSD disk til å ha operativsystemet ditt på (Type OCZ Vertex eller helst Intel sine) er desidert å foretrekke.

Lenke til kommentar

Maskiner har ikke blitt tregere, men den er ikke i nærheten av så rask jeg trodde den skulle være. Men jeg har jo en helt vanlig 7200rpm harddisk. Det er jo ikke sånn at Win 7 er så kraftigt at det ikke skal gå ann å ha en vanlig harddisk, som skal få dataen til å fungere normalt.

Takk for all hjelp.

Prosessoren blir ikke raskere av at du kjøper mer minne.

Maskinen vil da totalt oppfattes som kjappere, med mer minne om du tilstadighet brukte mer minne enn en det som var fysisk tilgjengelig.

Hva mener du med treg? Er maskinen blitt tregere enn den var?

Lenke til kommentar

Har du en eldre harddisk så ligger sannsynligvis en del av flaskehalsen der , en 250Gb disk yter i underkant av 50 -75Mb/s om du er heldig mens noen versjoner kan havne nesten nede i 25-40Mb/s , i tillegg så kan det være andre faktorer som for eksempel at det er en Pata disk , feil kabling som er brukt på Pata disken ogsv.

Pentium 4 på 3 Ghz burde egentlig fungere greit, men man vil definitivt få langt mer utbytte av en mer kjøling cpu som har fler kjerner også.

Personlig så hadde jeg oppgradert i ditt tilfelle hovedkort , cpu ,minne og harddisk (til sata 1terabyte) til enten noe billig og bra fra amd eller noe dyrt men langt kraftigere som feks i serien cpu fra Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...