anaconda Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei I går lagde jeg fiskegrateng. Restene satte jeg i kjøleskap og varmet opp til middag i dag. Det jeg lurer på er hvordan det er best å varme opp mat? I ovnen, hvor mange grader og hvor lang tid? Eller i micro? Syntes ikke jeg fikk gratengen helt gjennomvarm i dag. Først prøvde jeg på 150 grader så skrude jeg opp til 200 grader. Hadde ikke tid til å vente så lenge. Har lest at det er viktig at maten blir varm, fordi varmen dreper bakterier. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Jeg finner mikrobølgeovn best. Det tar ikke mer enn en 2-3 minutter før maten er varm, og maten pleier å bli ganske gjennomvarm. Endret 30. september 2009 av Benny Lenke til kommentar
Nator Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Mikro er effektivt for det varmer kjapt også innerst. Når jeg varmer mat i ovnen tar jeg det på ca 200 grader i 10 min eller mer hvis det er mye mat. Hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå