Gå til innhold

Batteri til Asus eee

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter en Asus eee. Jeg stiller følgende krav:

*Funker ut-av-boksen med Ubuntu (Har hørt at Asus er bra på Linux-støtte)

*Har den beste batteripakken

*Akseptabel harddisk (ikke 8 GB SSD)

*Windows kan følge med, men det blir erstattet med Ubuntu umiddelbart.

Har sjekket litt rundt. Clas Ohlson har den til UNDER 3000 KRONER!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=138222191

Jeg går rett til butikken og kjøper den, hvis den oppfyller mine krav.

Dette utdraget fra Wikipedia er interessant:

The 1005HA comes in three models, from least to most expensive they are the 1005HA-B, the 1005HA-V and the 1005HA-P. The 1005HA-B has a removable 3 cell battery with rated 4 hour life, a 1.3 megapixel camera, and uses the N270 processor. At the higher end, the 1005HA-P has a removable 6 cell, 5600 mAh, 63 Wh battery with rated 10.5 hour battery life, a 1.3 megapixel camera and uses the N280 processor.

Er dette selve verstingen? Og til så lav pris?

Teknikmagasinet 300 meter unna krever over 700 kroner mer for en eee, men jeg er usikker på modellen.

Har allerede vært i butikken og fått bekreftet at den har 6 celler. Er det det som er det råeste?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig, ville jeg ikke kjøpt en slik PC (altså en mini) i det hele tatt. Jeg ville heller brukt en tusenlapp ekstra på en bedre PC og av høyere kvalitet.

Grunnen er at det er 4-5 stykker i klassa mi som hadde en slik PC (3 av de hadde vel en slik acer PC som var en mini ellerno) og alle de 5 ble ødelagt etter 4-5 uker. 2 skjermker knuste (noe som sikkert er dems feil, men det var snakk om frakting til og fra skolen).

Den 3. kortsluttet og på den siste så sluttet plutselig harddisken å virke.

Ikke for å være frekk men dette er bare min mening etter opplevelser : )

-Christian-

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den, men nå blir jeg litt nervøs...

Esken er merket med 6 cellers batteri.

Stikker ikke disse ut på baksiden? En kompis sin maskin har batteri som stikker ut.

Min stikker ikke ut.

Har jeg blitt lurt? Jeg VIL ha det beste batteriet.

Klistremerket på skjermen lover 8.5 timer, og batteriet er merket

Rating: 10.8V 4400 mAh 48Wh

Dette er informasjon fra Wikipedia:

The 1005HA comes in three models, from least to most expensive they are the 1005HA-B, the 1005HA-V and the 1005HA-P. The 1005HA-B has a removable 3 cell battery with rated 4 hour life, a 1.3 megapixel camera, and uses the N270 processor. At the higher end, the 1005HA-P has a removable 6 cell, 5600 mAh, 63 Wh battery with rated 10.5 hour battery life, a 1.3 megapixel camera and uses the N280 processor.

Det finnes altså et batteri på markedet som er bedre enn mitt? Har jeg 6 celler i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Du har 6 celler.

Det finnes et større et, som skal vare rett over 10 timer:

Gammel modell.

PL32-1005

Rating: +10.8V 5800mAh 63Wh

Nye.

AL32-1005

Rating: +11.25V 5600mAh 63Wh

Kjøpte du maskinen på Claseren har du jo 30 dagers returett uten spørsmål, visst du bestemmer deg for en "ordentlig" pc.

Lenke til kommentar

Har tatt den i bruk og lagt inn Linux. 8 timer er slett ikke ille. God maskin. EasyPeasy hadde drivere til det trådløse nettverkskortet, noe Ubuntu ikke hadde. Jeg beholder den. Jeg skriver dette på den.

Ordentlige maskiner har jeg mange av. Men de er vanskelige å ha med på tur. Jeg er ukependler, og jeg måtte ha en lett maskin med bra batteri. eee oppfyller.

Men jeg har ennå ikke fått til blåtann. Må forske videre, eller holde meg til USB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...