Bruker-158599 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei, familien har kjøpt seg ekstern HD, jeg lurer på om jeg kan passordbeskytte noen av filene mine på de, det er gamle bilder som jeg ikke vil de skal se fordi de er så rare og pinlie Jeg har truecrypt, skal jeg lage et volum og legge det inn på Hardisken? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Truecrypt funker fett til dette. Bare husk på å lage et skikkelig passord som er vanskelig å gjette. For eksempel å bruke ditt eget navn+fødselsdato er rimelig dødfødt når det kommer til å holde det hemmelig ovenfor familiemedlemmer. Samme gjelder ting som står rundt PC'en. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Truecrypt funker fett til dette. Bare husk på å lage et skikkelig passord som er vanskelig å gjette. For eksempel å bruke ditt eget navn+fødselsdato er rimelig dødfødt når det kommer til å holde det hemmelig ovenfor familiemedlemmer. Samme gjelder ting som står rundt PC'en. Ok, da lager jeg et volum og legger det inn på Hardisken. Passord går fint, ingen vet hva det er Noen tips når jeg lager volum med truecrypt? Eller skal jeg bare lage et volum med 30 gb? Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Faen, det er FAT32! Jeg kan ikke lage mer er 4 gb. Da må jeg i såfall formatere til NTFS eller jeg kan lage flere konteinere og fordele innholdet Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Den er litt værre da ja, så alternativene er nettopp de du nevnte. Eller skaffe en egen ekstern disk til personlige data. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Den er litt værre da ja, så alternativene er nettopp de du nevnte. Eller skaffe en egen ekstern disk til personlige data. Da får jeg lage fler konteinere, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det går an og konvertere den til NTFS, det tar ca. 1 minutt og du mister ikke data. Husker ikke helt hvordan du gjør det, men du må skrive inn noe i CMD. Google is your friend.. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Det går an og konvertere den til NTFS, det tar ca. 1 minutt og du mister ikke data. Husker ikke helt hvordan du gjør det, men du må skrive inn noe i CMD. Google is your friend.. Jeg har googla det og har funnet det, men skal tenkte på om jeg gidder å konvertere det. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Gidder? Er ikke akkurat noen stor jobb.. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Gidder? Er ikke akkurat noen stor jobb.. Ja, jeg vet det, men siden jeg har lagd alle truecrypt konteinerene og bildene er på plass, så er det ikke behov får det nå. Kanskje en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå