Gå til innhold

PCTV picostick og kanaler i rikstv?

Anbefalte innlegg

hei!

var i danmark og kjøpte meg en PCTV Picostick 74e fra pinnacle. kom hjem til norge og fikk alle nrk kanalene. men ikke tv2 eller tv norge som fungerer på gratis rikstv.

så leste jeg att i versjon 4.9.1 pro av TVcenter skulle de krypterte kanalene(tv2 og tvn) være låst opp. fikk tak i 4.9.1 og prøvde men støtta ikke min enhet. så jeg gikk inn på sia og lasta ned 6.2 versjonen... støtter min enhet men får fortsatt ikke flere en NRK. så er det noen måte og låse opp de andre kanalene på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanalane er vel krypterte nettopp fordi det skal vere vanskeleg/umogeleg å låse dei opp. Dersom folk berre kunne installere noko tull og låse opp kanalane ville ikkje Riks-TV og TV-selskapa tene pengar. Om nokon faktisk finn ein måte å gjere dette på, så er vel dette også i strid med norsk lov, og dermed heller ikkje lov å leggje ut på forumet.

Så ein får berre vere fornøgd med at i alle fall NRK er mogeleg å ta inn "gratis" på TV-pinne.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

denne tråden må hostes opp igjen :) for nå er det kommet en ny versjon av TVcenter :p prøvde den idag, funker fortsatt bare med NRK (som jeg viste) men fikk inn mye flere kanaler.... er det noen måte og forbikjøre kryptering eventuelt kjøpe noe som gjør at jeg kan se tv2/viasat4/discovery etc....?

Lenke til kommentar

det er ikke det jeg prater om :) om det er en måte og KJØPE kanalene på!

Picostick'n din har ikke plass til RiksTV CAM(kortleser) så da kan du glemme muligheten for å kjøpe kanalene. Uansett så godkjenner ikke RiksTV PC løsninger.

Det finnes USB utstyr som støtter DVB-T og CAM. Denne koster ca. 1200-1300kr levert i Norge (inkludert fortollingsgebyr ,frakt & moms på frakt og vareverdi).

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p195_Technotrend-CT-3650-HDTV-USB-CI--DVB-C-T--TT-Viewer.html

I tillegg må du ha RiksTV CAM til ca. 1000kr for å kunne kjøpe abbonement. RiksTV godkjenner ikke CAM'n for annet enn godkjente TV'er.

RiksTV har kampanjetilbud nå hvor en enkelt kanal kan kjøpes for kr. 1680 for et helt år.

http://www.rikstv.no/ (se kampanje)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...