AstroChicken Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Tema: Mat Utfordring: Hjemmelaget; så langt det lar seg gjøre. Objektiv: Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro Annet: Kamera og stativ. Nivå: Kandidat Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 2. oktober Lammestek med kokte grønnsaker og rødvinssaus. Litt fokusfeil og tvilsom belysning, men motivet er spist opp, så ingenting å gjøre med det nå. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Tips nr 1. Ikke begynn posten med det negativet bildet ditt inneholder. Tips nr 2. Ikke avslutt posten med å latterligjøre punkt nr 1, det får bare oss andre til å glemme punkt nr1 , hehe. Eh.. Jeg ble veldig sulten plutselig.... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Eh.. Jeg ble veldig sulten plutselig.... ditto! Jeg tror det hadde sett mer ryddig og fristende ut med et cleant underlag. Hvit hadde passet bra tror jeg Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Kanskje litt flatt blitslys, men fint presentert på tallerkenen! Mmmh - lammenam. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 4. Oktober Da er underlaget fikset og nystrøket, i alle fall. :S Kniv-og-gaffel suppe. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ganske tungt tema du har valgt. Jeg hadde aldri turt å ta noe såpass snevert. Dagens så jo rett og slett delikat ut. Får jeg smake...? Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg vil tørre å påstå at mat er langt fra et snevert tema. Bare å tenke litt utenfor boksen Fine klassike retter, greit presentert. Men det er noe med lyssettingen. Har ikke prøvd selv, så vet ikke hva som må gjøres annerledes. Men blitslyset blir for skarpt (som tidliger enevnt) og refleksjoner av blitslys tar seg ikke så bra ut... EDIT: Ser du har brukt omtrent samme vinkel på begge to, prøv å variere litt Endret 6. oktober 2009 av olopolo Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Det er vel langt fra et snevert tema hvis man vil vri litt på det, men prøver å tolke det litt snevert, ie. mest illustrasjonsfoto. Det er ikke brukt blits på siste, men to ganske skarpe halogenlamper. Lyssetting er vanskelig :S Må se om jeg får til å lage en hjemmesnekret lysspreder av noe slag, så får jeg kansje bukt med både skygger og reflekser. Godt med litt teknisk tilbakemelding i alle fall. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 8. Oktober Indrefilét av elg med broccoli og poteter med persillesmør og rømme. Skulle gjerne hatt litt mer enn bare rødløken å pynte med, men man tar hva man haver i nødens stund. Prøvde litt lavere vinkel i dag og ser et potensial for bilder i portrettformat med full oppdekning; men må finne noe å kle veggen bak med først. Føler det ble litt fremgang med lyssettingen, men det ble litt lite i forkant. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Denne var veldig vellykket! Deilig å se saften renne ut av kjøttet, ble skikkelig sulten! Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tøft, og du har klart deg uten mikrobølgeretter ennå!! Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Veldig fin stigning i bildene! Enig i innspillene du har fått, men det siste var veldig bra. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det siste var bra! ..Kunne vært enda bittelitt bedre på stativ med så lang lukkertid, men det var fint - jeg ble i alle fall sulten! Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Huff.. ble en travlere måned enn jeg håpte på. Får prøve å ta meg inn litt nå på slutten. Sachertorte med krem og kaffe. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ser delikat ut, men skulle gjerne ha hatt litt mer dybdeskarphet Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Mmmmh - ser godt ut! Tror jeg heller ville hatt fokusplanet på kaka enn på skjeen.. Men - det der ser direkte nammenamm ut! *ble kakesulten* Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Vet - jeg la fokus for langt frem. Jeg ville ha litt difus kaffekopp, derav den store blenderåpningen, men ble ikke helt som planlagt. Nok en gang er motivet spist opp, så bedre lykke neste gang. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Ble litt tam måned dette her, men får legge ved 31. i etterkant. Ørret på spaghetti med paprika- og fløte-saus. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Rent, delikat og simpelt. Veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå