Karlson Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei Går på 1. vgs og tenker så klart litt på framtidig yrkesvalg. De siste årene har målet vært å komme seg inn på medisinstudie, men med de skyhøye opptakskravene i Norge er jeg usikker på om jeg makter det. Derfor tenkte jeg å se på hva annet jeg bør vurdere. Jeg har ikke lyst til å studere noe innen økonomi eller ingeniørgreier. Hva kan jeg studere og ende opp med god lønn(500k - 800k), som ikke er medisin-, økonomi eller ingeniørstudier? Om jeg skulle velge å satse på å komme inn på medisinstudiene blir jeg nødt til å skaffe meg litt ekstrapoeng. Hvordan skaffer man seg mest mulig av disse? Takk for alle svar Lenke til kommentar
frevild Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har ikke lyst til å studere noe innen økonomi eller ingeniørgreier. Hva kan jeg studere og ende opp med god lønn(500k - 800k), som ikke er medisin-, økonomi eller ingeniørstudier? Jus. Men: Vær forsiktig med å la penger være styrende for valg av studier og yrke... 3 Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Jeg er selvsagt opptatt av at det skal være noe jeg vil studere, og det er egentlig medisin. Men jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg klarer å møte de kravene som trengs for å komme inn på studiene i Norge(utlandet er ikke et alternativ om jeg skal studere i 6 år) Lenke til kommentar
Heij Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Du kan få opptil 4 ekstra poeng på videregående ved å ta realfag. Du får 0,5poeng per fag, bortsett fra for R2 og Fysikk2 der du får 1 poeng. Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Om jeg så tjente to millioner i året kunne jeg aldri hatt en jobb jeg ikke trivdes i. Jeg synes du bør rette fokus bort fra inntekt og prestisje og heller se på ting du liker å gjøre. Hvorfor ønsker du å bli lege? Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 man har jo alltid petroliums virksomhet. mye penger å hente. Lenke til kommentar
Trifate Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Er det noen grunn til at du ikke vil bli ingeniør? Det er vel så nær du kommer medisin utdannelse uten å være lege, bli bio eller kjemi ingeniør og jobbe på laboratoriet på ett sykehus, eller medisinsk forskning for ett selskap innen legemiddel industrien. Det er viktig å utdanne seg til noe du interesserer deg for, ellers er sjangsen stor for at du ikke klarer å komme deg igjennom studiet. Endret 28. august 2011 av Trifate Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Tråden er 2 år gammel. Var vel noe unødvendig å hente opp denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå