Gå til innhold

Utdanning til yrker med høy lønn + opptjening av poeng

Karlson

Anbefalte innlegg

Hei

Går på 1. vgs og tenker så klart litt på framtidig yrkesvalg. De siste årene har målet vært å komme seg inn på medisinstudie, men med de skyhøye opptakskravene i Norge er jeg usikker på om jeg makter det. Derfor tenkte jeg å se på hva annet jeg bør vurdere.

Jeg har ikke lyst til å studere noe innen økonomi eller ingeniørgreier. Hva kan jeg studere og ende opp med god lønn(500k - 800k), som ikke er medisin-, økonomi eller ingeniørstudier?

Om jeg skulle velge å satse på å komme inn på medisinstudiene blir jeg nødt til å skaffe meg litt ekstrapoeng. Hvordan skaffer man seg mest mulig av disse?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lyst til å studere noe innen økonomi eller ingeniørgreier. Hva kan jeg studere og ende opp med god lønn(500k - 800k), som ikke er medisin-, økonomi eller ingeniørstudier?

Jus.

Men: Vær forsiktig med å la penger være styrende for valg av studier og yrke...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er selvsagt opptatt av at det skal være noe jeg vil studere, og det er egentlig medisin. Men jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg klarer å møte de kravene som trengs for å komme inn på studiene i Norge(utlandet er ikke et alternativ om jeg skal studere i 6 år)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Er det noen grunn til at du ikke vil bli ingeniør? Det er vel så nær du kommer medisin utdannelse uten å være lege, bli bio eller kjemi ingeniør og jobbe på laboratoriet på ett sykehus, eller medisinsk forskning for ett selskap innen legemiddel industrien.

Det er viktig å utdanne seg til noe du interesserer deg for, ellers er sjangsen stor for at du ikke klarer å komme deg igjennom studiet.

Endret av Trifate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...