Gå til innhold

Utdanning til yrker med høy lønn + opptjening av poeng

Karlson

Anbefalte innlegg

Hei

Går på 1. vgs og tenker så klart litt på framtidig yrkesvalg. De siste årene har målet vært å komme seg inn på medisinstudie, men med de skyhøye opptakskravene i Norge er jeg usikker på om jeg makter det. Derfor tenkte jeg å se på hva annet jeg bør vurdere.

Jeg har ikke lyst til å studere noe innen økonomi eller ingeniørgreier. Hva kan jeg studere og ende opp med god lønn(500k - 800k), som ikke er medisin-, økonomi eller ingeniørstudier?

Om jeg skulle velge å satse på å komme inn på medisinstudiene blir jeg nødt til å skaffe meg litt ekstrapoeng. Hvordan skaffer man seg mest mulig av disse?

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lyst til å studere noe innen økonomi eller ingeniørgreier. Hva kan jeg studere og ende opp med god lønn(500k - 800k), som ikke er medisin-, økonomi eller ingeniørstudier?

Jus.

Men: Vær forsiktig med å la penger være styrende for valg av studier og yrke...

• Liker 3

Jeg er selvsagt opptatt av at det skal være noe jeg vil studere, og det er egentlig medisin. Men jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg klarer å møte de kravene som trengs for å komme inn på studiene i Norge(utlandet er ikke et alternativ om jeg skal studere i 6 år)

• 1 år senere...

Er det noen grunn til at du ikke vil bli ingeniør? Det er vel så nær du kommer medisin utdannelse uten å være lege, bli bio eller kjemi ingeniør og jobbe på laboratoriet på ett sykehus, eller medisinsk forskning for ett selskap innen legemiddel industrien.

Det er viktig å utdanne seg til noe du interesserer deg for, ellers er sjangsen stor for at du ikke klarer å komme deg igjennom studiet.

Endret av Trifate

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...