EinarEriksen Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 At HTC HD 2 eller "Leo" er rask er ingen overraskelse. Men at den er så rask som denne benchmark-testen viser er imponerende. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 benchmarktestet (engelsk) -> ytelsetestet (norsk) Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Benchmarktestet er vel mer engorsk? Uansett, gleder meg vilt til å redigere HD-video på telefonen mens Crysis ligger i bakgrunnen. (næt) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Mulig jeg har oversett noe, men jeg klarer ikke å finne noen informasjon om hvilken firmware/driverversjoner som er brukt under testingen. Det er jo ganske stor forskjell i ytelse mellom de forskjellige versjonene, og Touch HD er jo ganske så rask med de riktige versjonene. Så de tallene bør kanskje tas med en klype salt (men som sagt kan jeg ha gått glipp av noe info). Uansett så lover jo dette veldig bra. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Benchmarktestet er vel mer engorsk? Uansett, gleder meg vilt til å redigere HD-video på telefonen mens Crysis ligger i bakgrunnen. (næt) Man kan i det minste kjøre HD steam av crysis... ^^ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er hastigheten blitt det den har blitt pga cpuen bare, eller har windows mobile 6.5 noe å si? Lenke til kommentar
xenoxz Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Flott, dette trenger jeg! Jeg kjører Dutty's LEO rom på min HTC Touch HD nå, og jeg begynner å kjenne at maskinvaren ikke takler all programvaren. Gleder meg til Leo! Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er snapdragon cortex8 eller arm 11? Lenke til kommentar
sindrejl Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 mulig den ikke er "offisielt" lansert, men den har nå en bekrefta leveringdato hos grossister til slutten av oktober Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hvordan er denne sammenlignet med n900 og iPhone 3gs? Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er det verdt å vente på denne i steden for å kjøpe Hero nå? Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 benchmarktestet (engelsk) -> ytelsetestet (norsk) Nei, ikke helt. En benchmark er en test som gir relative ytelser i sammenhenger som dette (i motsetning til absolutt ytelse, FLOPS eller FPS for eksempel, selv om man typisk kjører en benchmark for å finne dette og). Men "benchmarktestet" er jo en fin blanding av engelsk og norsk og feil bruk av verb og substantiv, selv om det er brukt "riktig" i forhold til testene i artikkelen. Hvordan er denne sammenlignet med n900 og iPhone 3gs? Jeg tipper HD 2 er raskere pga mer Hz, men n900 har tross alt en rå 2D/3D brikke i selve chipen, hvis ikke HD2 har akkurat samme da?? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er det verdt å vente på denne i steden for å kjøpe Hero nå? Du er vel den eneste som veit hva du er ute etter, så dette er jo litt vanskelig for andre å svare på. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Hvordan er denne sammenlignet med n900 og iPhone 3gs? Nokia N900 og iPhone 3GS bruker lignende brikkesett, begge er basert på ARM Cortex A8 og PowerVR SGX. Etter alt å dømme betyr det at disse to knuser HTC Touch HD 2 / Leo ganske grundig på grafikkytelse. Sjekk denne sammenligningen av iPhone 3GS og Toshiba TG01, sistnevnte er i likhet med HTC Leo basert på 1GHz Snapdragon: Open GL Benchmarks Megahertz-myten er noe mange av oss gjennomskuet for lenge siden... Endret 30. september 2009 av Newton Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Takk for svar, folkens. Er veldig spent på n900 og androidtelefonene som kommer i år. Dog må jeg innrømme at Apple virkelig har gjort en god jobb med 3GS. Lenke til kommentar
gaaten Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hvordan er denne sammenlignet med n900 og iPhone 3gs? Nokia N900 og iPhone 3GS bruker lignende brikkesett, begge er basert på ARM Cortex A8 og PowerVR SGX. Etter alt å dømme betyr det at disse to knuser HTC Touch HD 2 / Leo ganske grundig på grafikkytelse. Sjekk denne sammenligningen av iPhone 3GS og Toshiba TG01, sistnevnte er i likhet med HTC Leo basert på 1GHz Snapdragon: Open GL Benchmarks Megahertz-myten er noe mange av oss gjennomskuet for lenge siden... Vel de er alle basert på det samme brikkedesignet i fra ARM nemlig arm cortex a8. Har ikke tall for n900, men for iphone 3gs ligger grafikkytelsen teoretisk oppgitt til 28 millioner polygoner/s (finner ikke fillrate på wikipedia) tillsvarende for snapdragon i TG01 og HD2 er 80 og 500 pixler/s. da er dette oppgitt antakeligvis med en klokkehastighet på 1.5 ghz. Dette burde gi at selve grafikkytelsen mellom 3gs og TG01 burde være tilnærmet lik, men antakeligvis grunnet dårlige drivere(forrige generasjon hadde dette som sitt største problem) så ligger benchmarkene for TG01 mye lavere. Det som derimot gjelder hvis du ikke bruker gpu til heftige spill er cpu ytelsen. Og hvis du ser på samenligningen i testen du viste så regelrett knuser snapdragon brikkesettet dens lavere klokkede rivaler. 3gs: cpu float 2306 Cpu integer 6383 Snapdragon: Cpu float 2049 Cpu integer 21208 ! At megahertz myten har blitt gjennomskuet for lenge siden er helt klart, men ved bruk av samme arkitektur er det det som gjelder. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 @gaaten: Snapdragon er ikke basert på ARM Cortex A8, selv om det finnes fellestrekk. Det er ingen tvil om at iPhone 3GS og N900 knuser TG01 på grafikkytelse, og dette har da også betydning utover spill. Men du har helt rett, Snapdragon knuser Cortex A8 på ett punkt og det er "CPU integer" testen, noe som sikkert kan ha betydning for enkelte applikasjoner. Forskjellen i arkitektur kommer jo klart fram gjennom ytelsestallene for ulike områder, og det gjør den ensidige megahertz-fokuseringen meningsløs Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Sjekka litt mer, og HD2 har en AMD z430 GPU. Denne er derivert fra samme chip som er i X-box. Den er imidlertid helt ukjent i praktisk bruk, og har sikkert ikke optimaliserte drivere enda. HD har ca 8 mill pol per s, og hvis HD2 er testet til 3 ganger raskere, så har den ca 24 mill. Dette er raskere enn 3gs, og de vil sikkert tyne ut mer når driverne blir bedre. HD2 har også mye bedre skjerm, mange flere pixler. N900 har en PowerVR SGX 530 (3gs har SGX 535). 535 er ca dobbelt så rask mht poly/s. N900 har ca 14 mill, mens 3gs har 22, teoretisk ivertfall. Dette er selvfølgelig kun interessant for 3D spilling, noe N900 ikke er ment til å brukes til, selv om 14 mill pol/s er mer enn nok til alt av 3D spill (quake og doom er vel de eneste for N900) Ser ut for meg som alt tyder på at HD2 er et monster av en mobil, ingen over og ingen ved siden. Men så var det HTC support da. Av erfaring vet jeg at N900 (maemo) kommer til å få fortløpende oppdateringer i 2-3 år framover. HD2 får muligens en eneste en, og så har HTC glemt hele greia til fordel for noe nytt. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) ATI Imageon Z430 (Toshiba TG01 og HTC Touch HD 2): 22 M triangles/s, 133 M pixels/s PowerVR SGX 535 (iPhone 3GS): 28 M triangles/s, 400 M pixels/s Ser ikke at HTC kommer med noen annet enn det Toshiba har hatt siden i sommer, en telefon basert på en 1GHz Snapdragon prosessor med Z430 GPU. Ikke noe som skremmer vannet av konkurrentene, med andre ord... Endret 3. oktober 2009 av Newton Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Det er nesten morsomt å minnes den typen tall. Det er ca 10 år siden grafikkortene til PC hadde en ytelse på det nivået. Nå ligger de rundt 1000-10000 ganger høyere. Ikke at behovet er stort for en skjerm med 0,1-0,4 megapixler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg