_sindre_ Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 MSI leverer i både bøtter og spann med sitt nye hovedkort med LGA1156. Les mer Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Så bra ut dette Er det bare meg som blir forvirra av sokkel valgene til Intel for tiden? i5,i7,i9 på forskjellige sokkler. Hvorfor komme med lga 1366 og så i5 sokklen og så tilby i7 på begge? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er ikke bare du! Jeg skjønte lite av i7 på LGA1156 Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Er helt enig i at det kan være forrvirrende med i7-prosessorene på LGA1156. Grunnen til at de har gitt de heftigere modellene på LGA1156 navnet i7, er at de har HT. Merk at en kan skille mellom i7 8xx for LGA1156 og i7 9xx for LGA1366. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg hadde vært sinnsykt glad for en sammenligningstest mellom Asus P7P55D vs Gigabyte-P55-UD3 vs MSI P55-CD53. Disse er blant de aller mest aktuelle, fordi de sikter seg inn mot folk med et noenlunde greit budsjett (velger tross alt i5 framfor i7). Lenke til kommentar
reidarm Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Jeg har fortsatt ikke helt skjønt hvordan det er med displayutgang på disse 1156-kortene. MÅ man ha dedikert GPU? Hvordan får man displayutgang når CPU med integrert GPU kommer? Endret 30. september 2009 av reidarm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 MÅ man ha dedikert GPU? Dette kortet er noe spesielt i og med at det ikke har noen skjermtilkobling. De fleste andre LGA1156-kort har det. Det er egentlig ikke noe mer hokus pokus enn det har vært på tidligere hovedkort med integrert grafikk. Altså at man finner en eller flere passende utganger på bakplata. Her er et eksempel på hvordan det kan se ut: Legg merke til den blå d-sub pluggen, den hvite DVI-pluggen rett under og HDMI-pluggen ved siden av DVI-pluggen. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 fin test savner dog test av p55 ned mot tusenlappen og hvordan disse klokker Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) MÅ man ha dedikert GPU? Dette kortet er noe spesielt i og med at det ikke har noen skjermtilkobling. De fleste andre LGA1156-kort har det. Det er egentlig ikke noe mer hokus pokus enn det har vært på tidligere hovedkort med integrert grafikk. Altså at man finner en eller flere passende utganger på bakplata. Her er et eksempel på hvordan det kan se ut: Legg merke til den blå d-sub pluggen, den hvite DVI-pluggen rett under og HDMI-pluggen ved siden av DVI-pluggen. Er det ikke slik at du må ha P57 eller H55 for å kunne bruke innebygd skjermkort på cpuen? Husker ikke om det var p57 eller H55... Disse brikkesettene kommer senere i år/begynnelsen av 2010. edit: P55 vs. H57 Chipsets The Lynnfield chipset is P55, it's the successor to P45 and the entire lineage of mainstream performance chipsets. The one thing P55 does not have is an integrated display interface; it has no way of connecting a CPU with on-package graphics, to a HDMI port (or VGA, or DVI). The H57 chipset does. Link(anandtech.org) Endret 30. september 2009 av intelli-musa Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er vel slik at det ikke er integrert grafikk i CPU'en, men i hovedkortet Lenke til kommentar
laurell Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har lite peiling på dette område, skal kjøpe stasjonær pc om en 1 mnd ca. Har siktet meg inn på i5 og ATI Radeon HD 5850 1GB. (kanskje i crossfire). Er dette noe som vil passe bra med dette hovedkortet? Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Kvanli: I de nye CPUene er det en GPU-kjerne innebygd i samme brikke som CPUen, altså de er på samme sokkel, men de er ikke smeltet sammen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare men prøvde. edit: laurell: Les denne artikkelen fra anandtech om p55 og x58 der de tester ytelsen på crossfire på de forskjellige sokklene. Du mister litt ytelse når du kjører to kort på p55 brikkesettet pga at du da bare får 8x pci-express pr skjermkort i stedet for 16x på x58. Endret 30. september 2009 av intelli-musa Lenke til kommentar
Expouser Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Gigabyte Gigabyte Gigabyte Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er ute av stand til og finne ett eneste p55 kort på komplett som ikke bruker realtek lan kontroller...... Noen som vet om ett ? Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er ute av stand til og finne ett eneste p55 kort på komplett som ikke bruker realtek lan kontroller...... Noen som vet om ett ? Kan se ut som om man da må velge ett kort fra Intel selv, og det har ikke Komplett i sitt sortimang dessverre: https://prisguiden.no/product.php?p...4&cat_id=10 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 MÅ man ha dedikert GPU? Dette kortet er noe spesielt i og med at det ikke har noen skjermtilkobling. De fleste andre LGA1156-kort har det. Det er egentlig ikke noe mer hokus pokus enn det har vært på tidligere hovedkort med integrert grafikk. Altså at man finner en eller flere passende utganger på bakplata. Her er et eksempel på hvordan det kan se ut: Legg merke til den blå d-sub pluggen, den hvite DVI-pluggen rett under og HDMI-pluggen ved siden av DVI-pluggen. Er det ikke slik at du må ha P57 eller H55 for å kunne bruke innebygd skjermkort på cpuen? Husker ikke om det var p57 eller H55... Disse brikkesettene kommer senere i år/begynnelsen av 2010. edit: P55 vs. H57 Chipsets The Lynnfield chipset is P55, it's the successor to P45 and the entire lineage of mainstream performance chipsets. The one thing P55 does not have is an integrated display interface; it has no way of connecting a CPU with on-package graphics, to a HDMI port (or VGA, or DVI). The H57 chipset does. Link(anandtech.org) Oi, det var jeg ikke klar over. Da takker jeg for infoen. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Nå har jeg ikke følgt med så mye på harware det siste året, BCLK Bus frekvens, hva slags bus er dette? Er det noe som har erstattet FSB for i5 og i7? Lenke til kommentar
Otern Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Her er link til en meget bra test av GA-P55-UD3R av en kar som vet hva han gjør:) viser klart at man trenger ikke kjøpe ett dyrt p55 kort. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=235289 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har et par Gigabyte HK'er med P45 brikkesett. Jeg liker dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå