SkummelType Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei, kan linke til den andre tråden min https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1157750 Trodde jeg var kvitt problemene med pcen, men den er fortsatt vrang. Noen ganger booter den inn i windows og andre ganger henger den på loadscreen. Den kan fryse plutselig midt i en installasjon eller når jeg skal åpne et program. Rammen er testa med Windows sitt eget Memtest verktøy uten feil. HW, for de som ikke orker å titte i den andre tråden: PII X3 720 BE MSI 770-C45 4GB Crucial DDR3 1333Mhz CL9 ( 2x2GB kit) OCZ ModXstream 700w Seagate 120GB Sata som systemdisk MSI 7100 GS 128MB uten vifte Har nå fått bootet inn i w7 igjen, men har skrudd av HD Audio i bios Pci IDE greier i bios Com porten i bios Driver å skal prøve med oppdaterte drivere da jeg har lest at w7 betadriverne kan være dårlige. Kompisen min bruker samme w7 Release uten problemer på hans P45 Quad system. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hva med å bencha maskinen? OCCT /3dmark osv. Ræva resultater kan vise til dårlige drivere og hardwarefeil osv. Når kom det hovedkortet ut? ser jo ut som det er fra 90tallet. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Hva med å bencha maskinen? OCCT /3dmark osv.Ræva resultater kan vise til dårlige drivere og hardwarefeil osv. Når kom det hovedkortet ut? ser jo ut som det er fra 90tallet. Hovedkortet er fra Juni engang tror jeg. Men er Best Value\Recommended av Bit-tech gutta. Og jeg har allerede fått åpnet den siste coren på X3 Så den er blitt X4 920 BE Skal prøve å kjøre noen benchs så fort jeg får det nye grafikkortet. Kjører med det dårlige 7100gs kortet nå uten nvidia driver siden jeg får ATI HD 4890 I morgen. Nå funka pcen fint i omtrendt 20 minutter og fikk installert Daemon tools og vlc. Men under installasjon av Nod32 så henger den plutselig igjen.. Og nå vil den ikke forbi load screen, står bare å har hengt på Starting Windows igjen.. Sigh! Har foresten installert nyeste w7 lyd drivere og enablet lyd fra bios igjen.. Så ut til å funke. Endret 30. september 2009 av HansGeorg Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Har satt inn 2x 1GB Kingston Hyper X brikker nå, PC311000 CL7 Ser ut til å virke så langt, så kan jo være rammen jeg hadde som var litt Molefunken. Eller at den ikke likte 4GB ram, men det skal jo klare å kjøre 4GB 2x2GB med PC310600 ram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå