medlem-68510 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Jeg har et script som bruker escape() til å escape spesialtegn. Jeg vil nemlig sende apostrof til en funksjon. HTML-koden min blir da som følgende: <a href="java script:browse('./Music/%27%20Temp');void(0);">' Temp</a> Her er apostrofen blitt til en pen liten %27. Problemet er at nettleseren min (Firefox 3.5), og sikkert de fleste andre, leser det som <a href="java script:browse('./Music/' Temp');void(0);">' Temp</a> Da er jo hele påenget med escape() borte, siden dette ikke er gyldig kode. Hvordan kan jeg komme meg unna dette problemet? PS: Det er Diskusjon.no som endrer "javascript" til "java script" i href-en. Endret 30. september 2009 av Jckf Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har du prøvd å escape den med \ ? Some dette: <a href="#" onclick="browse('./noe/\' mer'); return false;">Test</a> Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Har du prøvd å escape den med \ ? Some dette: <a href="#" onclick="browse('./noe/\' mer'); return false;">Test</a> Finnes det en funksjon som gjør dette automatisk med alle slik tegn, eller må jeg lage den selv? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 I hvilket språk? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) I hvilket språk? Dette er JavScript-delen av forumet, er det ikke? EDIT: Men når jeg tenker meg om kan jeg vel kanskje gjøre dette før JavaScript får tak i strengene. Da blir det PHP. Endret 30. september 2009 av Jckf Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hadde du allerede hatt dataene i JavaScript hadde det ikke vært stort behov for å feste de på en element-attribut. Her er litt PHP-kode som gjør dette: <a href="#" onclick="browse('<?= str_replace("'", "\'", "./noe/' mer") ?>'); return false;">Test</a> Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Hadde du allerede hatt dataene i JavaScript hadde det ikke vært stort behov for å feste de på en element-attribut. Her er litt PHP-kode som gjør dette: <a href="#" onclick="browse('<?= str_replace("'", "\'", "./noe/' mer") ?>'); return false;">Test</a> Jeg har dem i en JS-array. Det er et JavaScript som genererer HTML basert på en array den henter fra et PHP-script. Mellom PHP og JS er data formatert som JSON. EDIT: Problemet er løst. Istedet for å bruke verdien i arrayen bruker jeg nå arrayen i seg selv (veldig bra forklart x)). Endret 30. september 2009 av Jckf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå