Gå til innhold

Plaget med Samsung F1 1Tb?

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 12 stk Samsung f1 1 tb disker, og har ingen problemer. Håper folk er smarte nok til å ha aktiv kjøling på harddisker, ellers fortjener folk å miste diskene sine mener jeg :)

Mener huske at Google kjørte en statistikk der de testet varme opp mot levetid på masse disker som feilet. Det var visst ingen sammenheng med mindre diskene ble veldig varme.

Klarer ikke finne artikkelen her og nå.

Lenke til kommentar
Jeg har 12 stk Samsung f1 1 tb disker, og har ingen problemer. Håper folk er smarte nok til å ha aktiv kjøling på harddisker, ellers fortjener folk å miste diskene sine mener jeg :)

Mener huske at Google kjørte en statistikk der de testet varme opp mot levetid på masse disker som feilet. Det var visst ingen sammenheng med mindre diskene ble veldig varme.

Klarer ikke finne artikkelen her og nå.

Det er forskjell mellom INGEN luftstrøm og litt luftstrøm. Vet at google hadde en statistikk på det ja. Var vel bortimot 35-40 grader som var det beste. Harddisker kan bli langt over 40 grader i et lukket kabinett med lite/ingen luftstrøm. Og det er ikkje bra.

Jeg testet å sette inn en gammel 30 gb disk på 7200rpm inn i et harddiskkabinett uten vifte i. Det tok ikkje lang tid med load før disken tok kvelden. Og den ble sykt varm! Men gøy var det :new_woot:

Lenke til kommentar
Eksterne disker som tar kvelden = varme må da skje hver dag.

Vet om flere bare i min krets.

2 stk døde Lacie og 1 stk maxtor. Alle var passivt kjølt. Skrur aldri av datamaskinene, så 24/7 var ikkje disse eksterne diskene laget for nei :)

Har over 60 harddisker, og det er svært få som har tatt kvelden. En av grunnene til det tror jeg er at jeg kun har kvalitetspsu'er og aktiv kjøling på alle diskene.

Litt flaks også kanskje.

Lenke til kommentar
Det er forskjell mellom INGEN luftstrøm og litt luftstrøm. Vet at google hadde en statistikk på det ja. Var vel bortimot 35-40 grader som var det beste. Harddisker kan bli langt over 40 grader i et lukket kabinett med lite/ingen luftstrøm. Og det er ikkje bra.
Så finnes det jo selvbygde kabinetter hvor alle vifter trekker ut. Lurt :tease:

Jeg testet å sette inn en gammel 30 gb disk på 7200rpm inn i et harddiskkabinett uten vifte i. Det tok ikkje lang tid med load før disken tok kvelden. Og den ble sykt varm! Men gøy var det :new_woot:
Hvor varm ble den? Fikk du målt?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...