Din_Laban Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har nylig tatt i bruk ett par nye Samsung F1 1Tb disker, hvorav en til OS. Riktignok kjører jeg Windows 7 64Bit Professional, men jeg plages litt med Hang-Ups ("blablabla.exe" Does not respond) -før ting løsner og går som normalt. Er det noen andre her som har samme disker og eventuelt plages med det samme uavhengig av OS? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har en sånn disk. Aldri opplevd noe slikt. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Du har ikke tilfeldigvis dette PCI kontrollerkortet? Det viste seg å ha tilsvarende problemer med min WD Greenpower 1Tb. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Nei, jeg bruker de innebygde i Gigabyte GA-EP45-UD3P. Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Eg har samme problem. har to av desse diskane og begge er sånn. Grunnen til dette skjer er fordi cacheminnet er gåent på disken. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Cache minnet allerede gåent? -finnes det en mulighet å få dette sjekket? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Hva med å benche disken? Fylle cachen og se på resultatene? Har foressten sett de samme problemene på nett med den disken. Ting som ikke kjøp Samsung F1 1Tb Velg heller denne disken enn Samsung F1 1Tb Villi ikke valgt Samsung F1 1Tb, har 3 og alle har problemer På forskjellige nettbutikker /erfaringer osv . Endret 30. september 2009 av War Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Huff. Hvilket bencheprogram anbefales? Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har fire stk F1 i en filserver. Aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har en Raptor X 150Gb. Aldri hang-ups på den i det hele tatt på Win 7 RC. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har SSD nå men hadde raptor x 150 til OS med win7 før det, aldri noen hangups. Er cachen ødelagt er vel det en garantisak? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Det er det. Men, noen tips til HD-benching? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har fire stk F1 i en filserver. Aldri hatt problemer. Hadde du merket om den hang noen sekunder? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1149834 Sjekk om noen av disse går på HHD også. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Da har jeg kjørt Crystaldiskmark x64 noen ganger. Jeg har to slike Samsung F1 1TB disker, og det som slår meg er at det er vesentlig forskjell på disse to, der den som står som "C:" ligger under med vesentlig dårligere score. Hva er "normalen" for denne disken? Endret 30. september 2009 av bjornh Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Uansett hvor mange ganger jeg bencher her, så ligger den ene disken betydelig under den andre. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 OS disken vil normalt sett yte litt dårligere enn andre disker. (rett og slett fordi OS er installert på den og det foregår aktiviteter i bakgrunnen bla) At den "henger" er imidlertid ikke godt å si hva det kommer av, det kan være hardware relatert (disken har et dårlig område) eller noe med oppsettet i windows. (som kan være så mangt) Har du sjekket med et SMART verktøy, der rapporteres bla relocated sector count osv. SpeedFan, HDTune med flere rapporterer slikt. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Sjekk også om produsent har eget verktøy som for eks WD har. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Eget verktøy til Samsung disker -nei det har jeg ikke funnet. Jeg skal sjekke i ettermiddag på speedfan, HDTune. Jeg ble rimelig fortvilt når jeg så ytelses forskjellen. Nå skal det sies at jeg kjører Windows 7 Professional 64bit, og jeg aner faktisk ikke om det er noen sammenhenger her. På Raptor X disken og Win7 RC 64bit, merket jeg ingen hang-ups eller liknende. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Men det er vel dette verktøyet for Samsung harddisker som skal benyttes. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 ...kjører Hutil.exe -det tar tid..! en av to Samsung 1TB F1 defekt!! Gloheite..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå