Gå til innhold

Plaget med Samsung F1 1Tb?

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig tatt i bruk ett par nye Samsung F1 1Tb disker, hvorav en til OS. Riktignok kjører jeg Windows 7 64Bit Professional, men jeg plages litt med Hang-Ups ("blablabla.exe" Does not respond) -før ting løsner og går som normalt. Er det noen andre her som har samme disker og eventuelt plages med det samme uavhengig av OS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å benche disken? Fylle cachen og se på resultatene?

Har foressten sett de samme problemene på nett med den disken.

Ting som

ikke kjøp Samsung F1 1Tb

Velg heller denne disken enn Samsung F1 1Tb

Villi ikke valgt Samsung F1 1Tb, har 3 og alle har problemer

På forskjellige nettbutikker /erfaringer osv .

Endret av War
Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt Crystaldiskmark x64 noen ganger. Jeg har to slike Samsung F1 1TB disker, og det som slår meg er at det er vesentlig forskjell på disse to, der den som står som "C:" ligger under med vesentlig dårligere score.

post-73461-1254332594_thumb.jpg

Hva er "normalen" for denne disken?

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

OS disken vil normalt sett yte litt dårligere enn andre disker.

(rett og slett fordi OS er installert på den og det foregår aktiviteter i bakgrunnen bla)

At den "henger" er imidlertid ikke godt å si hva det kommer av, det kan være hardware relatert (disken har et dårlig område) eller noe med oppsettet i windows. (som kan være så mangt)

Har du sjekket med et SMART verktøy, der rapporteres bla relocated sector count osv.

SpeedFan, HDTune med flere rapporterer slikt.

Lenke til kommentar

Eget verktøy til Samsung disker -nei det har jeg ikke funnet.

Jeg skal sjekke i ettermiddag på speedfan, HDTune. Jeg ble rimelig fortvilt når jeg så ytelses forskjellen.

Nå skal det sies at jeg kjører Windows 7 Professional 64bit, og jeg aner faktisk ikke om det er noen sammenhenger her. På Raptor X disken og Win7 RC 64bit, merket jeg ingen hang-ups eller liknende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...