Gå til innhold

[Løst]Hvor mye får man i vennerabatt på Canon hos Elkjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vennepriser på sånne steder regnes ut ifra innkjøpspris, ikke utsalgspris. Det kommer altså helt an på hva produktet koster inn til butikken, og kan i mange tilfeller være slik at vennekalkylen gjør produktet dyrere enn "vanlig" pris hvis det selges med svært liten fortjeneste eller tap.

Lenke til kommentar

Tror du har rimelig få sjanser til å få en god pris hvis du går inn på Elkjøp og sier "Jeg skal ha billig stasj fordi en kompis av meg jobber her".

Det vil være like effektivt som å gå inn i butikken og si "denne varen kan jeg kjøpe mye billigere hos "sett inn annen butikk her", derfor må jeg få den prisen hos deg". Sånne kunder fikk et høflig svar om å gå på det andre stedet hvis de ville ha varen. (Nå gjaldt ikke dette Elkjøp men en helt annen butikk jeg jobbet i mens jeg studerte)

Du har to valg hvis du vil betale mindre enn det som står på lappen hos Elkjøp:

Enten godsnakke med selgeren - på den riktige måten, eller vente til kompisen din er tilbake så han kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Det vil være like effektivt som å gå inn i butikken og si "denne varen kan jeg kjøpe mye billigere hos "sett inn annen butikk her", derfor må jeg få den prisen hos deg".

Men det er jo faktisk ikke lenge siden man kunne det hos Elkjøp. Den gang de hadde sin prisgaranti.

Jeg benyttet meg faktisk av den en gang. 600 kroner tilbakebetalt. :)

Lenke til kommentar

Sånn går du fram:

1. Prøv kameraet hos Elkjøp. Pass på å snakka vel og lenge med kundebehandlaren (eller kva f*** det no heiter), og gi han inntrykk av at han har eit salg på gang.

2. Sei at du må "tenka på det", og gå heim.

3. Gå inn på internett og finn det same kameraet på ein nettbutikk til ein mykje lågare pris og sannsynlegvis med mykje bra tilbehør.

4. Når du har fått kameraet, gå tilbake til den same Elkjøp-butikken med kameraet lett henslengt over skuldra. Gå til den same kundebehandlaren og spør om noko anna stæsj dei har der, og om han spør, så svar at du fekk det rimeleg på ein nettbutikk. :)(Oppgi gjerne pris, og alt utstyret som følgde med)

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar
4. Når du har fått kameraet, gå tilbake til den same Elkjøp-butikken med kameraet lett henslengt over skuldra. Gå til den same kundebehandlaren og spør om noko anna stæsj dei har der, og om han spør, så svar at du fekk det rimeleg på ein nettbutikk. :)(Oppgi gjerne pris, og alt utstyret som følgde med)

Hvorfor skal man opptre så hovmodig?

Fysiske butikker vil sjelden kunne konkurrere prismessig med nettbutikker. Så får hver enkelt forbruker avgjøre om de ønsker faghandler, eller å kjøpe varer usett i fremtiden.

Lenke til kommentar

Eg vil ikkje akkurat kalla Elkjøp ein faghandel, og eg ville ikkje ha anbefalt ein sånn framgangsmåte i ein faghandel for fotoapparat. På Elkjøp kjøper eg vaskemaskin. Skal eg ha fotoapparat, så går eg i ein fotobutikk der eg reknar med at dei er litt meir dedikert til fotografi enn kva eg forventar av Elkjøp-folk.

Fysiske butikker vil sjelden kunne konkurrere prismessig med nettbutikker.

Elkjøp reklamerar jo med at dei er Skandinavias største, og kjøper inn i store kvanta så dei skal vera billigast, og då kan det vel vera litt kjekt å fortelja dei at dei ikkje er det. :)

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar

Det hjelper ikke deg å gå inn med et kamera du har kjøpt billigere enn annen plass. Det du kan gjøre er å sammenligne priser og gå tilbake til selgeren og vise at det er billigere en annen plass (husk å medregne frakt hvis det er webshop) Da vil han kanskje prøver å matche prisen. Dette vil være vanskelig hvis dette er et kampanje produkt (Da vil marginen være lav allerede) Hvis du i tillegg kjøper veske, minnekort og litt tilbehør, vil sjangsen være større for at selger matcher prisen (mer å gå på på tilbehør)

Lenke til kommentar

Det var uansett ikkje så jækla seriøst meint det eg skreiv, men eit poeng oppi dette er at eg ville aldri ha gått på Elkjøp for å kjøpa eit fotoapparat.

Vil eg ha lågast muleg pris, går eg ikkje på Elkjøp. Då går eg heller på nettet.

Vil eg ha personleg service frå kunnskapsrike folk som veit ein del om produktet eg ser på ut over det dei har lært på eit kjapt tretimars kurs, går eg ikkje på Elkjøp. Då går eg heller i ei spesialforretning.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe anlegg går du på Hi-Fi butikken og får råd og vink, så stikker du til elkjøp/på nett og kjøper delene. Samme gjelder andre produkter, du går til butikken som har kunnskapen men er litt dyrere (koster å være spesialist) så stikker du på de som har produktet til en lavere pris og kjøper det der... Lurer du på noe, så stikker du bare innom spesialisten igjen. ;)

Lenke til kommentar

Du misforstår fullstendig, biskop.

Eg kjøper stereoanlegg i Hi-Fi-klubben eller andre dedikerte forretningar.

Eg kjøper SLR-kamera/utstyr til SLR-kamera i Foto-Video, Ur og Foto eller andre dedikerte forretningar.

Går eg på Elkjøp eller ein annan kjede, så er det for å kjøpa ei vaskemaskin, ein komfyr eller noko anna som eg ikkje ser på som anna enn ein bruksgjenstand.

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...