Gå til innhold

Hente Trend i Excel

genuine

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en formel i excel som gir tilbake en trend med 5 verdier. Under formelen gir den svar som feks. {21/24/22/35/22}. I cellen vises bare 21. Noen som vet om det er mulig å sette denne formelen direkte inn i ett diagram slik at alle verdier vises i grafen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Excel ?

Takk for støtten.

Takk for støtten! :thumbdown:

Jeg gidder ikke svare på dette emnet men du kan jo starte med å fortelle hvilken versjon av Excel du bruker så slipper andre å kaste bort tid på denne type tråder.

Huff da. Beklager så meget. Min dumhet hindret meg i å forstå hva du mente. Excel ? kan bety så mangt. Vi snakker 2003 utgaven her. Hva mener du med å kaste bort tiden på denne typen spørsmål? Er det ikke det forumet er til?

Endret av genuine
Lenke til kommentar
Huff da. Beklager så meget. Min dumhet hindret meg i å forstå hva du mente. Excel ? kan bety så mangt. Vi snakker 2003 utgaven her. Hva mener du med å kaste bort tiden på denne typen spørsmål? Er det ikke det forumet er til?

Det som alt for ofte skjer, er at en med "excel" for eksempel bruker engelsk-amerikansk Excel XP uten å utdype det. Så sitter en eller fler og gir en aldeles utmerket løsning for norsk Excel 2007. Løsningen er da aldeles ubrukelig for OP, og tilbakemeldingen er noe a la "fønka ikke, finner ikke menyen, andre ideer?". Det er å kaste bort tiden til folk. Jeg hoppet over spørsmålet ditt da du ikke opplyste årgang og språkversjon, nettopp derfor.

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Det som alt for ofte skjer, er at en med "excel" for eksempel bruker engelsk-amerikansk Excel XP uten å utdype det. Så sitter en eller fler og gir en aldeles utmerket løsning for norsk Excel 2007. Løsningen er da aldeles ubrukelig for OP, og tilbakemeldingen er noe a la "fønka ikke, finner ikke menyen, andre ideer?". Det er å kaste bort tiden til folk. Jeg hoppet over spørsmålet ditt da du ikke opplyste årgang og språkversjon, nettopp derfor.

Beste hilsen Harald

Jeg forstår og beklager igjen. Tenkte ikke på at det hadde betydning når jeg skrev.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha hjulpet men har litt dårlig tid akkurat nå. Imidlertid er jeg sikker på at Harald kommer med en løsning så snart han innser at du er relativt ny på forumet og derfor ikke kunne vite hvor mye det kreves for å kunne stille spørsmål her ;-)<br /><br />Hvis ikke kommer jeg innom igjen senere :-) Lykke til!

Edit: Oppgi språkversjonen av Excel 2003 også! :-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Imidlertid er jeg sikker på at Harald kommer med en løsning så snart han innser at du er relativt ny på forumet og derfor ikke kunne vite hvor mye det kreves for å kunne stille spørsmål her

Jeg mente bare å svare på oppfølgingsspørsmålet, ikke å irettesette.

Og det er tre steder i Excel jeg er nokså hjelpeløs; økonomi, statistikk og diagrammer. Så dette rister jeg ikke ut av ermet uten videre dessverre :ermm:

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har en formel i excel som gir tilbake en trend med 5 verdier. Under formelen gir den svar som feks. {21/24/22/35/22}. I cellen vises bare 21. Noen som vet om det er mulig å sette denne formelen direkte inn i ett diagram slik at alle verdier vises i grafen?

Kan du legge ut regnearket her?

Lenke til kommentar
Hei.

Kan du legge ut regnearket her?

Nei, beklager. Jobb relater info. Jeg får gå for den løsningen jeg har. Bruker en ref sheet som trenden blir plottet til og henter data til chart derfra. Litt tungvint, men det får duge.

Takk alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...