Gå til innhold

[Løst]Dress, trenger noen innspill på det


Kloever

Anbefalte innlegg

Jeg har et dødskjipt budsjett for tida, men tenker likevel på å kjøpe inn en ny dress siden den gamle er nettopp gammel og stygg.

 

Kom over en dress på Bertoni som var satt ned til 1500 kr. Tenkte at det ikke var så verst, men rakk ikke å se noe særlig på den i dag.

 

Men det jeg så var at den hadde skulderputer (ganske sikker på det). Er ikke det ganske spesielt, er det vanlig å ha skulderputer i dressen?

 

Noen andre som selger ok dresser i omtrent samme prisklasse? Jeg har virkelig ikke peiling på dress i det hele tatt.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det er veldig vanlig med skulderputer i dress, det er bare varierende hvor tykke de er.

 

Jeg ville heller gått på h&m om du skal ha billig dress. Hvis du ikke finner noe du liker der (de har ikke det største utvalget) ville jeg sett på Zara i stedet. Der er utvalget større, men dressene er ikke like fine.

 

Må bare påpeke at jeg hverken har dresser fra H&M eller Zara, så det kan godt være jeg tar helt feil her. Jeg bare vidreformidler det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke anbefale noen "billig dresser" men jeg mener man burde legge litt penger i en god dress når man først skal kjøpe, uten å virke arrogant, selvfølgelig :)

 

Er i grunn av samme oppfatning, men da jeg sist hentet fram den slitne dressen var det en gedigen nedtur.

 

Og når jeg rett og slett ikke har penger, har jeg funnet ut at jeg skal gi de billige alternativene en sjanse.

 

Så får jeg heller kjøpe meg en finere dress når jeg har bedre råd. Blir sånn sett en midlertidig dress, hehe.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger en dress akkurat nå vil jeg anbefale deg å vente til du har råd til en dress i god kvalitet. Det går raskere å spare penger hvis du ikke bruker 1500 nå vet du!

 

Jeg fant ut at jeg trengte en dress nå, siden jeg følte meg som en dass sist jeg brukte den gamle.

 

Bruker ikke dress veldig ofte, men nærmer seg jul og nyttår. En mer ok dress vil vel koste meg det dobbelte?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger en dress akkurat nå vil jeg anbefale deg å vente til du har råd til en dress i god kvalitet. Det går raskere å spare penger hvis du ikke bruker 1500 nå vet du!

 

Jeg fant ut at jeg trengte en dress nå, siden jeg følte meg som en dass sist jeg brukte den gamle.

 

Bruker ikke dress veldig ofte, men nærmer seg jul og nyttår. En mer ok dress vil vel koste meg det dobbelte?

 

Det spørs på hvor viktig det er for deg at du har en prima dress de få gangene du bruker den. Nå kjenner jeg ikke deg, men slik det høres ut så tror jeg du blir fornøyd med en dress fra Bertoni. (spesielt hvis det bare er "midlertidig")

 

Har selv en svart, helt plain dress derfra som har et bra snitt og som jeg ellers er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Bruker ikke dress veldig ofte, men nærmer seg jul og nyttår. En mer ok dress vil vel koste meg det dobbelte?

 

Hvis du ikke skal bruke dressen før juletider vil jeg anbefale deg å spare opp litt mer. Da får du en dress du blir mye mer fornøyd med.

 

Problemet er at jeg ikke vil få spart opp penger med det første. Så jeg vil ikke ha spart opp nok før jul.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en "rølpe" dress på H&M for noe år siden, og den satt som et skudd. Kvaliteten var riktignok ikke veldig bra. Det var mye sømmer som måtte få en overhaling.

 

Jeg har også kjøpt en del dresser på Outlet-ONE. Kan komme over mye bra der. kjøpte tre dresser i sommer som var satt ned fra rundt 9000 til 2700 pr stk. Dette er dresser av relativt god kvalitet.

 

Ser forresten at de har "dressuker" nå (dresser helt ned til 500 KR), så da kan det jo være at du finner noe ok til rundt 1000 kr.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en "rølpe" dress på H&M for noe år siden, og den satt som et skudd. Kvaliteten var riktignok ikke veldig bra. Det var mye sømmer som måtte få en overhaling.

 

Jeg har også kjøpt en del dresser på Outlet-ONE. Kan komme over mye bra der. kjøpte tre dresser i sommer som var satt ned fra rundt 9000 til 2700 pr stk. Dette er dresser av relativt god kvalitet.

 

Ser forresten at de har "dressuker" nå (dresser helt ned til 500 KR), så da kan det jo være at du finner noe ok til rundt 1000 kr.

 

Takk for tips, tar nok turen dit i dag. Edit: fant ut av veien dit nå, 2,2 km fra togstasjonen klarer jeg å gå.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

Dro først til Outlet One, men det var litt bortkasta. Så riktignok en pen Lindeberg-dress til 50 % (2500 kr) og vurderte å spare til den.

 

Men dro til Bertoni etterpå og kjøpte dressen der. Satt veldig bra, men kommer ikke helt over at jakka er extra small.

 

Jeg er veldig godt fornøyd, likte dressen og kvaliteten virker god. Satt ned fra 3800 kr.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...