RBW Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 I løpet av fjerde kvartal i år er det ventet at AMD slipper nok en rimelig firekjerne. Les mer Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har jeg grunn til å like AMD? :!: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Ser ikke bort i fra at min neste rigg blir AMD. Jeg er ikke den som er lojal til hverken Intel eller AMD så lenge prisen og ytelsen passer meg. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Tja, Penom II X4 935 da? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Feil i overskriften, skal vel stå X4 635 som i artikkelen. Kunne vel godt tenke meg å bytte ut innmaten i HTPC'n med en X4 620, men vet ikke åssen det er med passiv kjøling av den. (Pentium E2160'n som står i nå går det med). Intel bør vel også forsøke å smelle til med en quad core for under 1000-lappen. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg må lære meg å ikke lese HW.no på noen måneder etter jeg har lagt utstyr i bestilling. Det gjør like vondt hver gang;) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Smirnoff skrev: Intel bør vel også forsøke å smelle til med en quad core for under 1000-lappen. Firekjernene kryper stadig nedover i pris. Det er ikke lenge igjen til de passerer 1000 kr. Intel Core 2 Quad Q8200 2,33 GHz 1090 kr Men jeg hadde valgt en X4 630 på 2,8 GHz fremfor den, hvis jeg skulle hatt en prosessor i den klassen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Det er det de små detaljene som får beslutningen til å vippe til AMDs favør: - Litt bedre ytelse (i de grenene jeg bryr meg om) - En hundrelapp billigere - Litt billigere hovedkort - Bedre integrert grafikk på billige hovedkort - Intel er urovekkende dominerende og det liker jeg ikke Endret 30. september 2009 av Simen1 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er jo legitime svar. Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...?i=3638&p=1 Tatt i betraktning hvor likt en x4 630 yter opp imot en q8400, så regner jeg med at en x4 635 kommer til å yte marginalt bedre. Intel må jo da svare med betraktelige priskutt Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det ingen nevner er at disse prosessorane overklokker som bare det. 620 går lett over 3,5ghz! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Sajkow skrev: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...?i=3638&p=1Tatt i betraktning hvor likt en x4 630 yter opp imot en q8400, så regner jeg med at en x4 635 kommer til å yte marginalt bedre. Intel må jo da svare med betraktelige priskutt Da kan jeg legge til "litt bedre ytelse" på argumentasjonslisten for X4 630 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har hatt en athlon II x2 240 (2,8GHz) ett par uker i en htpc, og må si det er en glimrende prosessor for meg. Sammen med ett 785 hovedkort og man har en glimrende HK+CPU som takler alt jeg har tømt av video på det inkludert blu-ray til litt under 1200,- Er jo klart at man må ut med litt mer for en X4 prosessor, men man burde også tenke på om man faktisk trenger fire kjerner. Ett annet poeng er at man må se på oppgavene man gjør på prosessoren, og for de aller fleste, inkludert de som spiller litt uten ett superfancy graffikkort, så vil selv den billigste av disse prosessorene være nok. Og til sist er det vel på sin plass å si at hvis man heller velger billigste prosessor og en SSD, så vil man oppleve mye større forskjell for alt vanlig kontorbruk. Og man kan jo selfølgelig slenge på en kraftigere prosessor senere, og det er jo ikke fult så plagsomt hvis man betalte 780,- for CPU å bytte den ut, som hvis man hadde lagt masse penger i den OK, mye ranting på meg, men må si at disse nye billigprosessorene er det som har fått meg mest entusiastisk for AMD i det siste. Er litt som AMD tok en innersving på nVIDIA med sin 48xx serie, så har de her lansert en herlig billigserie siden de alikevel ikke klarer å ligge helt i toppen på sin toppytelsesserie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
larsere Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Sikkert bra med en billig firekjerne, men syntes det var litt lite cache. Har det noen betydning i praksis ? Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 det er klart lite cache har en betydning, både for ytelse og for pris. Så det betyr at den vil yte dårligere i applikasjoner som trenger mye cache, men i andre vil yte omtrent som en vanlig phenom II (stort sett litt bak). Lenke til test hos Anandtech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå