Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - sverrelerre - 50mm

Anbefalte innlegg

Bruker: sverrelerre

Brennvidde: 50mm

Deltakernivå: pingle

Utstyr: Nikkor-H 50mm f/2 og Nikkor 50mm AF f/1,8D. Kameraer: Nikkormat FTn & D90 (pluss evt. D40 dersom ikke D90 kommer tilbake fra reparasjon snart...)

Tilleggsutfordring: utforske den analoge filmens fascinerende verden:-)

Grunnet en analog arbeidsflyt, vil jeg ikke nødvendigvis kunne laste opp hver dag, men satser på å laste opp i etterkant når bildene er fremkalt.

Kameraet som skal brukes:

post-50883-1254422906_thumb.jpg

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tordag 1. oktober:

Var ute og skjøt 1/2 rull med kjip fuji superia i den fine kveldssola her i Oslo. Her er ett av de jeg var fornøyd med:

Sandaker

post-50883-1254756259_thumb.jpg

nikkormat & 50mm: fuji superia 200 - ca. f/11

Jeg sliter forøvrig litt med scanning, dette bildet ser mye bedre ut i "virkeligheten"... Husker vi hadde et prosjekt her på akam med japanphoto hvor de fremkalte og scannet for oss. Noen som vet om de fortsatt gjør den slags?

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Fredag 2. oktober:

Skjøt resten av rullen med fuji superia i morgensola i dag tidlig før jobb. Satser på å få fremkalt filmen i morgen, og gyve løs på en rull med T-MAX 400.

Merker at søkeren i D40-en min er rimelig kjip i forhold til "FX"-søkeren i nikkormaten, blir helt bortskjemt... Jeg fikk forresten prisoverslag på å fikse D90-en min: de skal ha 2000 kr for å erstatte frontdekselet. Rimelig bittert å måtte ut med så mye etter å mista kameraet fra en snau meters høyde ned i et blomsterbed. Neste kamera blir et eller laget i massivt metall...

Morgenfrost

post-50883-1254756549_thumb.jpg

nikkormat & 50mm: fuji superia 200 - uviss øvrig "exif"

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Lørdag 3. oktober:

I dag (mandag 5. okt) fikk jeg hentet filmen fra de første dagene av oktoberfesten. På lørdag ble det lite tid til foto, men jeg likte den sprø symmetrien i denne bygningen.

post-50883-1254756794_thumb.jpg

nikkormat & 50mm: fuji superia 200 - ca. f/4

Trøblete eksponering, lurer på om D90-en min hadde klart seg bedre...

Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på :D

Digger 01. oktober. Diagonalen, linjene, de buede formene og ikke minst fargene. Vet ikke om det bare er meg, men jeg liker i allefall effekten av dårlig skanning. Skyen er prikken over i'en.

02. oktober er kunst. Ser ut som et maleri. God komp, behagelige farger og overganger, og ikke minst herlig bookeh.

03. oktober, ikke bare er det en sprø symmetri, men også en fantastisk speiling! Veldig godt kompnert.

Veldig god start! Kjipt med D90'n, men du klarer deg virkelig bra analogt!

Lenke til kommentar
Dette har jeg ventet på :D

Digger 01. oktober. Diagonalen, linjene, de buede formene og ikke minst fargene. Vet ikke om det bare er meg, men jeg liker i allefall effekten av dårlig skanning. Skyen er prikken over i'en.

02. oktober er kunst. Ser ut som et maleri. God komp, behagelige farger og overganger, og ikke minst herlig bookeh.

03. oktober, ikke bare er det en sprø symmetri, men også en fantastisk speiling! Veldig godt kompnert.

Veldig god start! Kjipt med D90'n, men du klarer deg virkelig bra analogt!

Takker og bukker :-) Det er veldig utfordrende å kjøre analogt nå som jeg er så vant til digitalt, men jeg begynner å venne meg til begrensningene og mulighetene som ligger i formatet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...