abrakadabri Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Det er en hinsides jungel å navigere i der ute. Tenker å kjøpe meg et kompaktkamera til ca 2500 kroner. Har minnekort og veske fra før så det trengs ikke å ta med i prisberegningen. Ønsker sterkt noe jeg vil bli meget tilfreds med bildemessig - har SLR fra før så drar det med meg når det trengs. Vil ha og ønsker en kamera jeg kan bli så godt fornøyd med at jeg slutter å lese kameratester på en stund - hvis det er mulig :-) Disse kameraene vurderer jeg: Fujifilm Finepix F70EXR Det skal visstnok være noe mindre enn Panasonic sitt og det setter jeg pris på. Ellers har jeg tidligere sett på Fujifilm og ikke vært så fornøyd med bildekvaliteten rett ut av kameraet. Link - til Japan Photo Panasonic Lumix DMC-ZX1 Virker lite og nett. Fikk meget gode skussmål her på Akam testen. Virker også robust. Har tidligere hatt et Panasonic kamera som jeg ikke brukte stort, men var fornøyd med byggekvaliteten - menyene var vel litt old fashioned. Link Canon Digital Ixus 120 IS Kameraet som er lettest å få med seg - i tillegg har de jo også klart å få inn HD filming uten at det må vektlegges for mye. Har HD kamera fra Sony i tillegg. Vært meget fornøyd med bildekvaliteten til Canon før, men har testet IXUS95IS før og ble ikke helt overbevist. På makro synes jeg det var ok, men på vanlig modus feilet det litt.. Link Canon Digital Ixus 100 IS Tilsvarende som 120 IS bare noe eldre og desto billigere. Virker å være ganske kurant og det har gjennomsiktsøker. Link Sony DSC-WX1 Har lest mye forskjellig om dette kamerat - ganske mange som ikke er veldig fornøyd - spesielt på Amazon sine sider. Noen som har testet det og kan gi tilbakemelding? Hvordan stiller det seg mot konkurrentene over her? Link Noen som vil hjelpe meg i riktig retning i denne jungelen? Hva ville dere valgt, hva er deres erfaring? EDIT: Lagt til link - Fujifilm kamera - link til Japan Photo - fant ikke link til Prisguide Endret 30. september 2009 av abrakadabri Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Synes du skal ta med Nikon COOLPIX S640 i vurderingen :-) Endret 30. september 2009 av SHPhoto Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Jeg kjøpte Sony DSC-WX1, som supplement til speilrefleks. Er foreløpig veldig fornøyd, det har liten størrelse, god vidvinkel, veldig godt i dårlig lys( er vel ingen andre kompaktkameraer som klarer det som Sony DSC-WX1 presterer i dårlig lys håndholdt, morsom panoramafunksjon, seriefotografering på 10 bilder pr sek, gode hudtoner og 720 HD. Muligheter til ISO og hvitbalanse innstillinger i P-mode. Syns det er en kjekk liten sak som går lett i lomma Her er review på amazon fra en som har bukt det litt mer ( og er positiv ) : http://www.amazon.com/review/RRCOW3JK4BN5D...t#RRCOW3JK4BN5D Endret 30. september 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå