MonkeyMadness Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 yo! Jeg går Vg2 Produksjon -og Industriteknikk, og har veldig lyst til å komme meg offshore etter endt skolegang. Jeg har funnet tre ting jeg kunne tenke meg å gå etterpå: - Industrimekaniker - Industrirørlegger - Industrimontør Alle virker interessant, lurer bare på om noen vet hvilken av disse som man kommer seg lettest offshore med? Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 yo! Jeg går Vg2 Produksjon -og Industriteknikk, og har veldig lyst til å komme meg offshore etter endt skolegang. Jeg har funnet tre ting jeg kunne tenke meg å gå etterpå: - Industrimekaniker - Industrirørlegger - Industrimontør Alle virker interessant, lurer bare på om noen vet hvilken av disse som man kommer seg lettest offshore med? ingenting er letteste vei. For du må stå på, skille deg ut på en god måte og være den de søker. Men du kan jo gå inn på hjemmesiden og se om det står hvor mange lærlingplasser de har i vært yrke du ønsker. Og så ser du jo hvor de tar inn mest folk. Men det er ikke noen garangti for at du kommer deg ut! Lenke til kommentar
sealspit Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 yo! Jeg går Vg2 Produksjon -og Industriteknikk, og har veldig lyst til å komme meg offshore etter endt skolegang. Jeg har funnet tre ting jeg kunne tenke meg å gå etterpå: - Industrimekaniker - Industrirørlegger - Industrimontør Alle virker interessant, lurer bare på om noen vet hvilken av disse som man kommer seg lettest offshore med? alle disse fagene kan du komme deg ganske lett offshore med, men den enkleste er kanskje Industrimekaniker. kan hende du må koste på deg sikkerhetskurset, men det er det verdt. lykke til Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 yo! Jeg går Vg2 Produksjon -og Industriteknikk, og har veldig lyst til å komme meg offshore etter endt skolegang. Jeg har funnet tre ting jeg kunne tenke meg å gå etterpå: - Industrimekaniker - Industrirørlegger - Industrimontør Alle virker interessant, lurer bare på om noen vet hvilken av disse som man kommer seg lettest offshore med? alle disse fagene kan du komme deg ganske lett offshore med, men den enkleste er kanskje Industrimekaniker. kan hende du må koste på deg sikkerhetskurset, men det er det verdt. lykke til Så nå er det lett og komme seg ut? Vet du hvor mange som søker seg ut da? Både som lærling og som fagarbeider er det så mange søkere at de kan velge akurat den i ønsker. så at det er enkelt og komme ut er bare piss! Men ja, det er mulig for de som står på og har et mål og komme dit dem vil. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Akkurat no spares det på alt som kan spares på offshore. Nye prosjekter blir utsatt, mindre arbeid for kontraktører, nedskjæringer. Folk har mista jobben både på land og i havet, det er med andre ord mange om beinet. Lett vil eg ikkje påstå det er nei. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg kom meg offshore, fast jobb i Statiol nå! 4 Lenke til kommentar
WhyMe Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg kom meg offshore, fast jobb i Statiol nå! Hva som da? Og hvor? Stress med heftige intervjuer da? Er jo utrolig mye som skal skje i nordsjøen etterhvert så burde jo være muligheter for folk no. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Hva som da? Og hvor? Stress med heftige intervjuer da? Er jo utrolig mye som skal skje i nordsjøen etterhvert så burde jo være muligheter for folk no. Fikk lærlingkontrakt i 2010 som kranfører og fikk fast jobb etter fagprøven i september 2012. Er på en plattform som heter Heidrun nå. Intervjuene gikk veldig greit, men var selvsagt nervøs i forkant. 1 Lenke til kommentar
rstokk Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Kranfører som er "The shit" Beste jobben på en plattform. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå