Gå til innhold

Førsteganskjøper av PS3; hva trenger jeg?

-Usman

Anbefalte innlegg

Har da bestemt meg (egentlig i litt over en uke, men pengene kom først nå) til å gå til innkjøp av PS3 Slim.

Jeg har tenkt å stikke ned i morra, kjøpe PS3 og FIFA 10 + en dualshock kontroll. Det medfølger jo en dualshock kontroll med Slim'n, så to stk er mange nok for min del. Men jeg lurer på; trengs disse kontrollene lader? Evt. andre ting som er nødvendige? Følger lader med?

Og hva er forskjellene på dualshock kontroll og vanlige PS3 kontroller (litt annerledes design, men er det noe funksjonsmessig også?)

Må si jeg gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lader er inkl, så ikke noe problem.

Forskjellen på en sixaxis vs en dualshock 3 er at, dualshocken veier mere, og blir da etter min mening en bedre kontroll i hånden, og at den vibrere på enkelte spill.

ting du burde kjøpe med: hdmi kabel (hvis du har HD tv)og Call of Duty 4 pluss mic <3

Lenke til kommentar

Mikrofon kan som nemt her være litt greit å ha med. Ellers så kan det av og til være greit å ha eit trådlaust USB tastatur (og mus) om du har tenkt å surfe litt på nett og chatte med folk i f.eks Home.

Det meste som du ha med følger med, så for din del er det ein ekstra kontroller og eventuellt ein HDMI kabel (om du ikkje bruker den du har) som er det som er greit å kjøpe med seg ekstra av.

Lenke til kommentar
hdmi kabel koster 150 kr på class olson. var det hvertfall sist jeg kjøpte. er ikke mye penger å hente inn der.

Prosentvis er det mye å spare. Jeg betalte 25 spenn (inkl. frakt levert rett i postkassa mi) per stykk på DX. 1,5 meter. De har lengre for noen kroner mere. Kjøpte 3 stykk og alle fungerer. Da slipper man i tillegg å bruke tid og penger på å dra på butikken og i tillegg er det langt fra alle som bor nært en butikk som selger "billig" HDMI-kabel.

Lenke til kommentar
hdmi kabel koster 150 kr på class olson. var det hvertfall sist jeg kjøpte. er ikke mye penger å hente inn der.

Du får hva du betaler for. Dette gjelder også for HDMI kabler. Jeg sier ikke at de på Clas Ohlson ikke duger, men det finnes HDMI kabler der ute som gir vesentlig bedre kvalitet enn dem til 150 kroner.

Lenke til kommentar

Du får hva du betaler for. Dette gjelder også for HDMI kabler. Jeg sier ikke at de på Clas Ohlson ikke duger, men det finnes HDMI kabler der ute som gir vesentlig bedre kvalitet enn dem til 150 kroner.

Korleis ? HDMI er eit digitalt format, enten får du bilde fram eller so får du ikkje bilde fram.

Edit: Kris blei litt raskere :)

Endret av PinguShow
Lenke til kommentar

Så det sier du altså?

http://www.teknofil.no/wip4/raadyr-hdmi-ka.../d.epl?id=26335

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/...ne-2323104.html

Lenke til kommentar
Lader er inkl, så ikke noe problem.

Forskjellen på en sixaxis vs en dualshock 3 er at, dualshocken veier mere, og blir da etter min mening en bedre kontroll i hånden, og at den vibrere på enkelte spill.

ting du burde kjøpe med: hdmi kabel (hvis du har HD tv)og Call of Duty 4 pluss mic <3

Call of duty 4 må du ha! Genialt spill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...