Gå til innhold

Kan noen anbefale et bra rollespill?

Anbefalte innlegg

The Elder Scrolls Obilivon=LOVE

Har spilt både morrowind og oblivion og kan med hånd på hjerte si meg uening. Morrowind var best i sin tid ,men etterfølgeren Oblivion er bare sykt mye bedre

Ingen spill til dags kan måle seg med Oblivion.Har også The Witcher men det er ikke i nærheten av det Oblivion presterte, får nesten orgasme av å tenke på det....PRØV SELV, og ikke gi opp etter kun 5 timers spilling som mange ja det er kjedelig i begynnesen men bare vent til du joiner Mages Guild Fighters Guild og ikke minst Thives Guild....!!Hvis ikke du har spilt det så MÅ du prøve ellers så griner jeg -_-

HAIL BETHESDA

oblivionhousesmall.jpg

Nydelig Grafikk

Sitat Fra Gamer sin annmeldelse:

"Bethesda kan kun ha hatt ett mål for øyet mens de snekret på Oblivion; å lage tidenes beste rollespill."

http://gamer.no/article.php?articleId=8839

10/10!

Endret av King of Hyboria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vel eit spørsmål om smak og behag.

Før eg begynte å spille MMORPG var Morrowind det spillet eg spilte desidert mest og for meg var Oblivion ein stor skuffelse.

Greit nok Oblivion er eit fantastisk spel, men gitt valget spiller eg heller Morrowind igjen.

Lenke til kommentar

Fordi The Witcher er smekkfullt av pupper og hovedpersonen kan ha sex med masse damer rundt i spillet og få "sex cards" som viser et lite toppløsbilde av damene. Sexen er ikke værre enn at bildet bare fader ut og inn igjen. Og disse kortene er sensurerte med klær i noen land. Man kan nesten kalle The Witcher for en "shag'em'up" fordi 1/3 av dialogene er med kvinnfolk man kan få til sengs.

Stort sett alltid når man ser ei dame som har unike klær (ikke klonet) kan man hoppe i halmen med henne hvis man gir henne riktige gaver eller gjør quests for dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg liker den mørke stemningen til Morrowind.

Du har nettopp sluppet fri, verden er tøft, du vet ikke hva som skjer, hvor du går er det fare for å bli drept.

Du føler deg liten, svak og fortapt, men samtidig er du nysgjerrig på eventyr.

Etterhvert som du går opp i lvl føler du deg sterkere, du føler mye tryggere i den dystre verden i Morrowind.

Stemingen i Oblivion er som en fornøyelsespark iforhold til Morrowind.

Når jeg spiller Oblivion så føler jeg at jeg har gjort mye at det samme før. Hadde Oblivion kommet før Morrowind, så hadde jeg KANSKJE digget det.

Endret av Game-master
Lenke til kommentar

Risen er ute. Dette ER Gothic 2, som i min mening er det beste rollespill noen sinne (Og ja; Jeg har spilt ALT). Har spilt det 7-8 timer til nå og det har ikke krasja en eneste gang. Har sett svært lite til andre typer bugs også, f.eks clipping. Dette er et vanskelig spill. Her må man lære motstanderne å kjenne og time angrep og forsvar, i motsetning til Oblivion hvor man bare hamrer løs.

Hvis man spiller nøkternt og samler planter og kjøtt underveis går det veldig fint. Om man ikke gidder å loote og bare kaster seg ut i kamp, sliter man fort med manko på healing potions.

Storyen er akkurat det samme som Gothic 1-3. Den navnløse helten som er vasket i land på en øy etter et forlis. Mystiske ting skjer overalt og ruiner stiger frem (Risen) fra jorda. Mye å utforske, til tross for at spillområdet ikke er i nærheten av Oblivion's størrelse. Alle dialoglinjer er voice-acta, og det er stort sett bra kvalitet, selv om noen stemmer ofte går igjen.

Saving/Loading er raskere enn Gothic 3 (særs raskt med SSD disker i raid =) ), og det trengs. Spesielt om du går magiker veien. Man får mange relativt tøffe fighter tidlig, og stavkjemping tar litt tid før man får dreis på.

Ellers er det en sømløs verden med interessante ting å se overalt, og exploration blir belønna. Etter hva jeg kan huske er det kun litt loading når man skal inn og ut av hovedbyen Harbour City. Etter litt save/load testing virker det for meg som om kister har fast innhold nå, ikke random content som tidligere Gothic spill.

Kongespill 10/10

Lenke til kommentar

Gothic 2 + Night of the Raven (expansion)fra Piranha Bytes er det klart beste spillet jeg har spilt. Oblivion er bare tragisk og når det ikke til tærne en gang. Morrowind var brukbart, men når heller ikke opp. Piranha Bytes nye spill Risen har jeg så vidt begynt å spille, og det forundrer meg ikke om det er minst like bra som Gothic 2 (det virker veldig lovende hittil i allfall). Kommer til å bli mange netter uten søvn fremover for min del..

Lenke til kommentar

Må også få anbefale Risen..

Kan være tricky i begynnelsen med tanke på slåssing, men det går seg til etterhvert.

(jeg klarte i allefall å dreise musa i skrivebordet i drittsinne pga. noen stingrats :p)

Har fått noen timer spilletid nå, og er helt oppslukt :D

Lenke til kommentar

Gothic 2 var skummelt mtp læringskurven. Gikk man bare litt for langt utfor byen i begynnelsen ble man slaktet av highlevel orcs i skogen. Har alle 3 gothic-spillene men satte meg aldri inn i systemet nok til at jeg gadd å fortsette med dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
The Elder Scrolls Obilivon=LOVE

Har spilt både morrowind og oblivion og kan med hånd på hjerte si meg uening. Morrowind var best i sin tid ,men etterfølgeren Oblivion er bare sykt mye bedre

Ingen spill til dags kan måle seg med Oblivion.Har også The Witcher men det er ikke i nærheten av det Oblivion presterte, får nesten orgasme av å tenke på det....PRØV SELV, og ikke gi opp etter kun 5 timers spilling som mange ja det er kjedelig i begynnesen men bare vent til du joiner Mages Guild Fighters Guild og ikke minst Thives Guild....!!Hvis ikke du har spilt det så MÅ du prøve ellers så griner jeg -_-

HAIL BETHESDA

oblivionhousesmall.jpg

Nydelig Grafikk

Sitat Fra Gamer sin annmeldelse:

"Bethesda kan kun ha hatt ett mål for øyet mens de snekret på Oblivion; å lage tidenes beste rollespill."

http://gamer.no/article.php?articleId=8839

10/10!

OMFS så mye glare.

Lenke til kommentar

WItcher, Gothic 1, 2 og 3, Fable 1, Fallout 3. Neverwinter night 2, fantastiske spill alle sammen.

Kjøpte meg nyeste versjonen av Fable 2 her om dagen, må si meg enormt skuffa. Spillet er så latterlig kort at det er helt utrolig. Så..gå heller for 1ern.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Risen har vært veldig bra hittil. Har spilt ca 15 timer, og føler at jeg fremdeles bare skraper overflaten.

En herlig stemning i spillet, samt at man virkelig må jobbe for å bli god. Det er herlig!

Har faktisk ikke hørt om spillet engang, men titta på noen screenshots og det så utrolig bra ut. Så det ikke fikk altfor bra reviews, men orker egentlig ikke å lese dem for å ikke spoile for meg selv, hvis jeg kjøper det.

Du vil anbefale det med andre ord?Er det noe ala gothic?

edit: herregud, nå så jeg at det er pirahna bytes som har laga spillet. Da må det jo faktisk kjøpes. Er jo snakk om folka bak et av tidenes spill her, gothic 1 og 2. At jeg ikke fikk med meg dette her var rart.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...