Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - gcardinal - 16mm Fisheye-Nikkor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til tross for kun 8 bit i hver fargekanal syns jeg du klarte å få HDR-look på bildet. Fin komposisjon og dramatiske skyer :)

Det er det som morsomt med ekstrem vidvinkel. Man får slike effekter med på kjøpet.

Ser ut som en grå, våt og vindfull dag; typisk Bodø sier de jeg kjenner som har vært der.

Tom

Lenke til kommentar
typisk Bodø sier de jeg kjenner som har vært der.
Jeg har vært der. Håper de har lagt ned "fiskeslofabrikken" nå.

Bildet ble flottings, det eneste man kunne ønske seg var hele båten i forgrunnen. Men da hadde du vel fått med halve noe annet.

Lenke til kommentar
Liker begge de to siste. Abstrakt og fint flammebilde - er det inne i peisen?

Bildet fra havnen i Bodø var dramatisk. Liker effekten man får av å komme så nærmt med vidvinkel/fisheye. Veldig fint lys du har fanget.

Yes inn i et sånt biopeisen.

Effekten fish-eye er veldig spennende, men også ekstremt utfordrende (i alle fall for meg), siden alt blir så smått og man må være maks et par meter fra motivet. Helst en halvmeter. Her kommer den korte nærgrensen på 0.25m til gode.

Lenke til kommentar
Her begynner man å ane fordelene ved fisheye. Men jeg er ikke sikker på om jeg ville ha startet opp maskinen mens den "lommekniven" lå inni akkurat. Raft lys.

Ja, fant enn del fordeler med fisheye selv. Det som overasker meg mest er hvor ofte den tegner veldig "rett" dersom motivet er riktig - som med kniven og Opera.

Lenke til kommentar
Onsdag, 14.10.2009

Genial lyssetting og fine linjer. Hva i alle dager er dette?

takk :)

Kamera på tripod ca. 30 cm fra hvit vegg, peker rett mot vegen slik at vegen fyller heile frame. Så er det frem med lommelykten, holde den ca. 45 grader i forholdt fil kamera. Noe lunde raske bevegelser foran objektivet fra side til side.

Det blåe lyset kommer av selve lommelykten.

Her er nok et slik bilde, men JPG er tatt rett fra kamera. Ingen etterbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...