Gå til innhold

Luminum - Kommentarer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fantastisk stilig prosjekt. Ekstra kjekt å se på når folk vet hva dem driver med.

Takk! :) Glad du liker prosjektet mitt.

Kult prosjekt! :D Har lekt meg med tanken på en koffert-PC selv flere ganger, men aldri kommet langt nok til å realisere planen. Kult å se at noen andre gjør det, og i tilegg vet hva han driver med (sett et par "koffert-PCer" på ITAvisen der folka ikke vet hva de driver med :p). :new_woot:

Jeg og, har hatt planer om å bygge en sånn pc i mange år. Bygde en kasse til pc på ungdomsskola i hobbyplank, og senere en i tynnere materialer, men den ble for fin til å sage hull i :p Men nå skal jeg ha en skikkelig "bærbar" pc ;)

Hei, råtøft prosjekt!

Hva har du tenkt å gjøre med mus? er det ikke litt kjedelig å bare å ha en mus ved siden av? Hva med en touch pad eller noe i den duren? Du kunne selvfølgelig hatt vanlig mus i tillegg. :)

Takk! Hadde egentlig tenkt å bruke en vanlig trådløs logitech mus, og kansje sette inn en liten neodymium magnet i den og i kassa for å holde den fast. Kansje det blir touchpad med tiden. ;)

Lenke til kommentar

Flott oppdatering relatert til demonteringen av skjermen, det satte jeg pris på. smiley24.gif

Men en ting jeg stusser litt på er plasseringen av hovedkortet. Har du tenkt til å skjære til et bakpanel slik at portene kan stikke ut på den bakre langsiden? Det er jo kjekt å kunne koble til nettverk eller noen USB-enheter etc uten å nødvendigvis måtte gå omveien under tastaturet.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Flott oppdatering relatert til demonteringen av skjermen, det satte jeg pris på. smiley24.gif

Men en ting jeg stusser litt på er plasseringen av hovedkortet. Har du tenkt til å skjære til et bakpanel slik at portene kan stikke ut på den bakre langsiden? Det er jo kjekt å kunne koble til nettverk eller noen USB-enheter etc uten å nødvendigvis måtte gå omveien under tastaturet.

Nei. Litt av konseptet med prosjektet er å kun ha den strømkabelen ut av kabinettet. Jeg har satt det sånn at jeg skal ha plass til å koble til alt av kabler på innsida ;) Det blir to usb og lyd ut/inn ved siden av skjermen for eventuelle eksterne tilkoblinger. Nedi skal jeg jo bare koble til skjerm, tastatur og mus, hvor musen er trådløs. Når det kommer til nettverk er jeg ikke sikker på hva jeg skal gjøre. I utgangspunktet skal jeg slenge inn et kraftig trådløst kort, men hvis jeg finner at jeg trenger tilkobling til kabel, får jeg bare sette en kontakt i bakkant eller no ;)

Lenke til kommentar

Nei. Litt av konseptet med prosjektet er å kun ha den strømkabelen ut av kabinettet. Jeg har satt det sånn at jeg skal ha plass til å koble til alt av kabler på innsida ;) Det blir to usb og lyd ut/inn ved siden av skjermen for eventuelle eksterne tilkoblinger. Nedi skal jeg jo bare koble til skjerm, tastatur og mus, hvor musen er trådløs. Når det kommer til nettverk er jeg ikke sikker på hva jeg skal gjøre. I utgangspunktet skal jeg slenge inn et kraftig trådløst kort, men hvis jeg finner at jeg trenger tilkobling til kabel, får jeg bare sette en kontakt i bakkant eller no ;)

Du kan jo lage 2 tromler 1 til strøm og 1 til nettverk :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Du hadde kanskje klart å få plass til en touchpad under tastaturet?

Har vurdert det, men lurer litt på hvordan jeg skal få til det. Fins de å få kjøpt standalone, eller må de skrus ut av en laptop?

Dette her var et utrolig tøft prosjekt!

Takk! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

10stk 120mm x 20mm vifter

5 stk 120mm x 12mm vifter (de var jævla tynne!!)

2 stk 80mm x 25mm vifter

12 stk Viftegriller

Og litt div greier.

:eek:

Hva skal du med 17 vifter ? :p

Nice update btw.

En kompis skal ha 5 av dem, og så kjøpte jeg litt fler enn jeg trengte da. Greit å ha litt ekstra når de begynner å ta kveld. De to 80mm skal i den kassen jeg bygger på nå, og 5 av de 120x20mm skal i neste prosjekt ;) Tenker litt framover jeg hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Holder på å bygge en koffer pc selv og har samme koffert som du har verktøy i, men den nyeste kofferten din var jo rå, har lyst på en men fant bare kofferter på biltema og det var det eneste de hadde :cry:.

Er det ikke litt overkill hw du har i den nye kofferten, trodde det var vanlig å kjøre dårlig hw i koffertpcer for å unngå varme. Bruker selv et Zotac Mini-ITX-A-E i min for å kjøre den som server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...