SkummelType Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) hei, skrudde sammen pcen i dag med store forhåpninger om at nå skulle jeg endelig kunne kjøre spill og nye ting, samt windows 7. !Oppdateringer nedover i posten på fremgang\motgang!! Hardware specc er: PII X3 720 BE MSI 770-C45 4GB Crucial DDR3 1333Mhz CL9 ( 2x2GB kit) OCZ ModXstream 700w Seagate 120GB Sata MSI 7100 GS 128MB uten vifte Bruker gamle harddisker, prøvde først å lage en Raid 0 array med to Raptor 36Gb disker uten hell, installasjonen frøs på "starting up". Prøvde mange instillinger frem og tilbake, og endte opp med å drite i raid, prøvde med en 120GB disk som var nyformatert. Samme greia. Prøvde med kompisen sin DVD leser på Sata da jeg har IDE DVD-RW. Henger fortsatt en eller annen plass i installasjonen. Lengste jeg har kommet er på "Installing Features" Da stivner musa, og cdrommen slakker av. Andre ting som er prøvd: Bare en ram brikke. Sette volten på ram til 1.5V Bruke annet grafikkkort. Kun ha DVD og 120GB disk koblet til. Henger fortsatt plutselig. Virker som det blir mer og mer random. Skjønner ikke hva som gjør det. Bios er versjon 1.3 som er den nyeste på msi sine sider. Noen som har noen tips? Utrolig frustrerende med ny pcsom bare henger under installasjon. Gikk HELT glatt å installere på pcen til kompisen min. Med Samme Release som er W7 Ultimate. Endret 30. september 2009 av HansGeorg Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 hvilken windows 7 bruker du? rc eller full? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Microsoft Windows 7 Ultimate x64 OEM DVD Added 2009-09-09 00:29:58 Sånn, om det hjelper. BIE som har releasen. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Prøve og instalere et annet os? eller's så ser alt greit ut annet enn at raid konfigurasjonen kan ha feilet? er ikke helt inne på raid men kan ligge noen innstillinger i gjenn fra den som hindrer boot/install? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Prøve og instalere et annet os? eller's så ser alt greit ut annet enn at raid konfigurasjonen kan ha feilet? er ikke helt inne på raid men kan ligge noen innstillinger i gjenn fra den som hindrer boot/install? Tenkte jeg skulle prøve 64bit vista. Satte bios tilbake til IDE isteden for RAID for onboard sata controlleren, også nappa jeg ut alle diskene untatt den på 120gb, som da ikke hadde sittet i denne pcen før. Rammen skal også gå med hovedkortet da den er på 1.5v (ifl. komplett sine sider) Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Prøv vista vist det ikke funker så rop ut Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Frøs på Vista 64bit installasjonen også, laster ferdig, så fryser den når den skal entre setupen. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Rare greier dette her, bytta om på rambrikkene, altså satte inn igjen den jeg hadde tatt ut og satte den som stod i spor en i spor to. Da boota den vista setup og driver å skal expande filer nå. Så får vi se hvor den henger\fryser nå da.. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Mjaa, kom vel til ca 83% på Vista Installen, da står det "Windows cannot install required files. Bla bla bla, Error code: 0x80070017 EDIT: Starta med Win7 installasjon igjen, siden den kom såpass langt med ripete vista cd. Oppdaterer forløpende, både for å holde litt log for meg selv, og for at dere skal få mer info. Endret 30. september 2009 av HansGeorg Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 The error code of 0x80070017 means it can't read the dvd. Kan se ut som en feil med ram eller dvd rom? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Stoppet på install features igjen. Skal gjørsapå å la den stå litt for å se om den går videre eller om den fortsatt bare henger.. APS på hovedkortet viser at cpu er på load, så kan jo hende det skjer noe. uten at jeg vet.. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er ikke skitne dvd plater du bruker? eller så ville jeg prøvd en annen dvd rom vist du har tilgang på det Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Har brukt min egen IDE NEC brenner og installerte samme OS som funka, med annen gammel hardware, og nå bruker jeg Sata Optiarc DVD brennern til kompisen min. med andre ord prøvd begge to, og begge virker, sånn sett. Har prøvd flere forskjellige dvd'er, siden det stopper på installing features så er det vel noe annet enn det som er feilen vil jeg tro. Har sittet å feilsøkt siden klokka 24 inatt. Gir opp snart, klarer ikke å forstå dette. Endret 30. september 2009 av HansGeorg Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) har du prøvd med nec brenneren på denne pc'n? Feilsøking er en del av "bygg selv" Så du endra posten over Du burde få prøvd en annen ram siden du kommer lengre med en brikke enn to vist jeg har lest riktig. Endret 30. september 2009 av mc_a_person Lenke til kommentar
War Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Har du prøvd med 1 rambrikke, i et annet spor en du prøvde? Og flere spor igjen, med en annen brikke. Endret 30. september 2009 av War Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Har ikkenoe annen ram å prøve med, enda. Får et sett med Corsair DDR3 i morgen, kan jo prøve den rammen. Men skulle egentlig sende den inn igjen siden jeg fikk ram til bursdagen min, altså den jeg bruker nå. Har lest 2 nye tips da, som jeg prøver ut. Disable alle Lan, audio osv. Bruke VGA kabel til skjermen og ikke DVI kabel. (en som hadde prøvd alt untatt dette, og da gikk det, men det var på et annet stadie enn der jeg henger.) Så spørs om det blir noen flere problemoppdateringer her før i morgen. Driver på nok en W7 installasjon nå. Men er så rart, for snart har vi prøvd alle delene i pcen til kompisen min som han har installert og bruker samme w7 release på. Utifra det jeg leser i diverse "hjelp meg pcen henger seg under w7 installasjon" så ser det ut som at det er driverstøtte for diverse ting som gjør at windows 7 installasjonen ikke vil. Mulig at Upgrade fra vista 64bits er det som må til. Siden driverne allerede er klare da. Et par som det har fungert for, men ikke å boote cd og installere (henger en eller annen stand i installasjonen) Endret 30. september 2009 av HansGeorg Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) GUTTER OG JENTER! MED VGA KABEL SÅ KOM JEG VIDERE. Sånn, caps off. Herregud så latterlig! Så får vi se om det funker videre etter restart nå da.. Jam, boota fint, ser bra ut så langt! Tenk på det a, en VGA kabel var det som skulle til. er det mulig? Microsoft har gjort en grundig feil her altså. Endret 30. september 2009 av HansGeorg Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Må si at driverinnstalasjonen i w7 er latterlig enkel Bare og koble til internett og det gjør det meste selv. men vet ikke hvordan det er før du kommer inn i os om den laster ned mens du instalerer kansje? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Nå er vi på siste resart før det skal være klart tror jeg, fint så langt. Men da var det noe sant i at W7 installasjon ikke kan installeres på grafikkort som har VGA son Primay display port, og DVI som secondary, men likevel så er det fryktelig merkelig at det ikke funka å bruke GTX280 kortet til kameraten min. *klø seg i hodet* Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 rart at vista ikke funket heller da :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå