Gå til innhold

BK: Til slutt blir vi glemt, selv av presten.

Bruker-88036

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke sove da jeg la meg.. så derfor sitter jeg oppe nå på natta og titter gjennom bilder fra i høst mens jeg for lengst burde vært i dyp søvn. Dette er fra begynnelsen av september, jeg stoppa ved en kirke i nabokommunen en dag jeg kjørte forbi der. Jeg tenkte på disse gravene da jeg svingte av, jeg var nyskjerrig på om det nedfalte korset enda lå nede sånn som det gjorde i fjor da jeg var innom. Og det gjorde det jo som dere ser, rett fremfor kirketrappa. Det blir sikkert liggende slik for alltid, så jeg stopper vel der igjen en annen gang for å prøve på nytt. Bildet er skarpet mye og himmelen er redigert mørk øverst, men jeg er litt usikker på om det ser litt for redigert ut alt sammen.

Jeg brukte ikke stativ, det var så surt og kaldt at jeg ikke tok meg tiden til å sette det opp. Jeg burde nok gjort det. Jeg gjør det nok neste gang. Da skal jeg også prøve å få hele det steingjerdet skarpt.

------

Fra i fjor, samme motiv fra en annen vinkel. Jeg vet ikke helt vet hvorfor jeg legger det også ut.. men det har jeg kalt "Margit i sola".

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, takk for kommentar. Du har nok rett i at det andre bildet er helt mislykket. Nå er det jo over ett år siden det ble tatt men jeg mener å huske at det egentlig var det at det nedfalte korset var i sola mens det som sto oppe enda var i skyggen av kirken som var det jeg prøvde få frem. Men det ble jo litt mislykket og kjedelig selv om man kan se det, og poenget ble jo og litt borte når bakgrunnen ble så med i bildet, det er jo vanskelig å se at det er det som er motivet der. Skulle være litt sånn "i skyggen av gud" eller noe sånt.

På det første har jeg også sett litt på det med muren og toppen av korset. Mest fordi det på de tre andre bildene jeg tok ble enda verre, der tangerer toppen murkanten siden jeg gikk enda lavere da jeg tok dem, og på de bildene så jeg også helt klart at det ikke passet. Når du nå påpeker at det heller ikke passer så godt her, så er jeg enig i det også, selv om jeg nok ikke var så veldig klar over det før jeg leste det nå. Kanskje jeg kunne prøvd å få muren over korset som et skille mellom himmelen og jorda.. og kanskje det heller ikke passer å ha den steinmuren helt klar slik jeg tenkte i natt. Får prøve og se. Forhåpentligvis så tar det ikke ett helt år til neste gang..

Lenke til kommentar

Jo du har rett, det blir mer "liv" i bildet. (Morsomt ordvalg egentlig, "liv" er vel neppe det en egentlig forbinder med gravsteder.)

Bildet fremstår som veldig annerledes, helt klart. Orginalen var litt blass ser jeg når jeg sammenligner med måten du har redigert det. Helt klart innterressant, det er også morsomt å se det med ramme. Skal nok teste litt på å redigere på orginalen, men ikke nå. Nå må jeg legge meg straks. Skal opp før dagslyset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...