anderfo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Jeg bor i øyeblikket i Canada og har etterhvert skaffet meg en telefon (CDMA) fra Koodomobile for å slippe unna litt billigere enn hos den eneste GSM-operatøren (Rogers Wireless). Jeg kjøpte en av de nyeste telefonene de hadde, en Motorola KRZR K1m, som naturligvis er helt utdatert hjemme i Norge - den ble vel solgt der i 2006 eller noe sånt... Uansett, da jeg brukte Rogers hadde jeg et SIM-kort med telefonnr +1 506 ??? ???? og mine foreldre kunne lett ringe eller sende SMS. Etter at jeg skiftet til Koodomobile fikk jeg beholde nummeret, og fortsatt kan foreldrene mine ringe meg, men SMS kommer aldri fram. De har prøvd å bytte ut + med 00 etter råd fra operatøren, men det hjalp ikke. Meldinger fra Skandiabanken kommer fram, men de kommer fram etter alt fra 6 til 20 timer. Temmelig ubrukelig når de inneholder engangspassord som varer i 15 minutter... Meldinger fra andre land i Europa, som f.eks. Italia og Tsjekkia, kommer fram på første forsøk. Jeg har vært i kontakt med både Koodomobile, Skandiabanken og mine foreldres operatører (OneCall og muligens et annet selskap), men foreløpig har ingenting hjulpet. Noen tips? (Jeg la inn samme spørsmål på HowToCallAbroad.com.) Endret 29. september 2009 av anderfo Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Men får du sendt sms til foreldrene dine? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har OneCall SMS-avtale med Koodoomobile? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Ja, mine meldinger til Norge kommer fram (og det virker som om de kommer fram uansett hvilken operatør de bruker i Norge). Ifølge Koodomobile har de SMS-avtale med Network Norway. Det står også her ("International Texting"->"Norway"). Så da burde vel ihvertfall meldinger fra telefoner med OneCall komme fram? Koodomobile trodde at "+" i telefonnummeret kunne være et problem i meldingsserveren, ettersom "+" aldri blir brukt på denne siden av Atlanterhavet. Men jeg vet da søren...å erstatte den med 00 hjalp ihvertfall ikke. Endret 30. september 2009 av anderfo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå