SunnySpilloppmaker Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Hei, Jeg har akkurat fått meg en ny bærbar PC, en Acer 5738Z og har fått blåskjerm flere ganger. Første gangen var etter ca to uker, da tilbakestilte jeg maskinen og det hjalp. Men problemet begynte på nytt, etter nok engang to uker, da kjørte jeg fullstendig Reboot, fra CD. Så sjekket jeg litt på nettet ang. blåskjerm, hvor det sto at det ofte kunne være ram eller drivere som ga problemet, så jeg oppdaterte PC'en med alle tilgjenglige oppdateringer for at ikke problemet skulle oppstå på nytt. Men idag, igjen fikk jeg blåskjerm. Noen som vet hva problemet kan være?? Begynner å bli ganske drittlei å måtte sitte å jobbe med det problemet hele tiden SunnySpilloppmaker Endret 29. september 2009 av SunnySpilloppmaker Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Når du får blåskjerm vil du se en STOP kode nesten nederst på skjermen, post denne her. Om maskinen restarter uten at du får tid til å se STOP koden, gjør du følgende.. # Klikk "Start" # Klikk "Kontrollpanel" # Klikk "System" # Klikk "avanserte systeminstillinger" # Klikk fanen "Avansert" # Klikk "innstillinger" ved "Oppstart og gjenoppretting" # Fjern haken fra "Start på nytt automatisk" under "Systemfeil" # Klikk "OK" og avslutt til skrivebordet Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei! Jeg går ut i fra at du har 4 GB ram installert. Fjern rambrikkene, sett inn en brikke og kjør en restart, forsvinner blåskjermen har du et ramproblem. Skulle problemet vedvare, prøv først "rambrikke 1" i spor1, deretter spor2 og til slutt gjør du det samme med "rambrikke2". På denne måten får testet om RAMen er defekt. Håper dette kan hjelpe. Lenke til kommentar
SunnySpilloppmaker Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Tusen takk for respons:) Svenni212000: Jeg poster koden så fort problemet dukker opp igjen, regner med at det gjør det.. har allerede slått av "start på nytt". Nissen8663: Står at jeg har 4gb DDR3 Memory, men jeg har en bærbar pc, så er litt usikker på å skru på den selv.. siden jeg ikke har så mye peiling på pc, spesielt ikke bærbare.. Noen tips?? SunnySpilloppmaker Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Prøv å kjør en program som hardkjører maskinen. Lenge siden jeg drev med sånt, så husker ikke hva de heter. PcMark eller Sandra, eller noe lignende. Sett den til å hardkjøre RAM. Hvis du nå få blåskjerm, betyr det feil på RAM. Får du ikke det, kan du sette den til å hardkjøre skjermkortet. Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Hei igjen! Fikk et tips på jobben ang. biosproblemer som kan påvirke din PC og som kan gi blåskjerm, men du har kanskje sjekket dette ut. Linken kommer her: http://customercare.acer-euro.com/customer...=NO&LID=NOR For testing kan jeg anbefale Passmark, den kan du bruke gratis i 30 dager, link: http://www.passmark.com/products/bit.htm Endret 30. september 2009 av nissen8663 Lenke til kommentar
SunnySpilloppmaker Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Har sjekket ut om det var BIOS problemer, men det var det ikke.. Har også kjørt BurnIn Testen, men har ikke kommet noe blåskjerm. Prøvde først RAM, deretter 2D og 3D, og til slutt kjørte jeg alle på en gang, dvs. cpu, hardisk m.m Ingen feil funnet. Men har ikke hatt blåskjerm i dag, fikk det i går kveld, rundt kl. 23.30 eller noe.. Så får bare vente og se om den dukker opp igjen.. Takker så mye for hjelpen, dukker den opp igjen, kjører jeg BurnIn Testen på nytt, og poster resultat her. Både av Test og blåskjerm. Så kanskje jeg finner en løsning Har lagt ved resultat av siste test.BurnInTestLog.htm Endret 30. september 2009 av SunnySpilloppmaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå