Gå til innhold

Splitter til Get

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips til splitting av get kabel tv signal.

Jeg får get kabelen inn ved inngangsdøra. Der har jeg satt opp en 2 veis splitter, hvor den ene kabelen går videre inn i stua og mater Get HD PVR boksen og internett med signal.

Den andre utgangen av kabelen går til soverom 2. Her har jeg montert opp en fast boks med uttak og strukket kabel fra splitten i gangen.

Splitteren er 78-003-03 fra https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/catalog....do?tab=catalog

Nå ønsker jeg å flytte kabel-tv modemet inn på soverom 2. Når jeg kobler det opp der mens HD PVR boksen er av, kobler modemet seg opp, og lyser online.

Når jeg derimot skrur på HD PVR boksen, mister modemet tilkoblingen. Da lyser kun recieve og send blinker.

Jeg forstår det slik at kun en av utgangene kan sende og motta om gangen. Den andre vil kun kunne motta.

Finnes det noen splitter som gir meg full duplex på begge utgangene? Slik at internett virker på den ene utgangen, og at filmleie (krever send/recieve) på HD PVR boksen virker på den andre utgangen?

Tips til splitter mottas med takk!

Endret av spesseh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Jeg forstår det slik at kun en av utgangene kan sende og motta om gangen.

Er du sikker på denne diagnosen? Jeg tviler litt.

Jeg har en mistanke om at stjernekobling ikke kan fungere, du får refleksjoner. Kabelkontakter skal kobles i serie, og på enden skal det være terminering.

Men jeg er heller ingen ekspert på kabel, ville bare påpeke at du muligens er på feil spor.

Lenke til kommentar
... Jeg forstår det slik at kun en av utgangene kan sende og motta om gangen.

Er du sikker på denne diagnosen? Jeg tviler litt.

Jeg har en mistanke om at stjernekobling ikke kan fungere, du får refleksjoner. Kabelkontakter skal kobles i serie, og på enden skal det være terminering.

Men jeg er heller ingen ekspert på kabel, ville bare påpeke at du muligens er på feil spor.

Det kan være jeg er det. Slik jeg forstår det fungerer modemet og PVR samtidig om begge er koblet til på stuen.

Om jeg flytter modemet inn på gjesterommet så vil den kun motta, men ikke sende. Recieve lyser fast, og send blinker. Om jeg drar ut kabelen blinker recieve også. Så det er ihvertfall kontakt med sentral.

Legger med et skjema over hvordan det skal se ut. Modemet flyttes fra rom 1 til rom 2.

post-17341-1254304288_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hva om du prøver med bare en kort kabel på den ene utgangen av splitteren. Fungerer det?

Takk for tips.

Testet litt mer. Om jeg kobler f-kontakten på kabelen fra modemet rett i splitteren fungerer det!

Det må dermed være noe med antennekontakten. Har nå satt opp en 22" LCD-TV på denne kontakten. Foreløpig kun analogsignal, men det var overraskende bra signal. Ingen støy.

Kan være noe med termineringen. Jeg kjøpte antennekontakten hos Elfa, og den var merket med endekontakt, og jeg fikk beskjed at den hadde termineringsmotstand.

Det var 2 kabelinnganger i koblingsboksen på antennekontakten. Det er vel samme hvem av de to jeg benytter?

Jeg lurer på om det kan ha noe med in/out opsjonen å gjøre. Skal jeg ta ut den hvite nåla som står i på out (se bilde)? Se diagram her: http://www.elektroradar.de/epages/ElektroR...=1&et_lid=1

Her er bilde av kontakten:

post-17341-1254413167_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Vil ikke det si at det fungerer med kort kabel, men ikke med lang?

Min diagnose er da fremdeles som jeg sa i innlegg #2. Det går ikke å ha en splitter og to endekontakter.

Hvordan ville du koblet det opp for å få det til å fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...