Gå til innhold

OS på egen HD ?

Anbefalte innlegg

Skal gå i anskaffelse av en ny HD(blir nok 120Gb WD), og hørte at det lønte seg å ha XP (som jeg bruker) på en egen HD.

Jeg har fra før en 40gb og en 80gb og tenkte at jeg da bruker den på 40 til os (først og fremst) og de to andre til spill og slikt.

Hva synes dere ??

NB.: Den på 40gb er maks en ataudma100 og den nye(120gb) er på ata-133

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OS tenger ikke ha sin egen HDD, men helst en egen partisjon, og aller helst på den raskeste disken, helt i begynnelsen på den. Så ta den 120 GBeren, del den opp i en på 10 og en på 100. Så bruker du de 100 til whatever du vil :)

Lenke til kommentar
OS tenger ikke ha sin egen HDD, men helst en egen partisjon, og aller helst på den raskeste disken, helt i begynnelsen på den. Så ta den 120 GBeren, del den opp i en på 10 og en på 100. Så bruker du de 100 til whatever du vil :)

<off topic>

Siden du sier 'helt i begynnelsen':

Bare presisere at i motsetning til CD'er starter en HD lagringen ytterst på platene, så det er en fordel å ha OS på de siste GB'ene, hvis man skal pirke. Hastigheten er høyest der.

I realiteten har det lite betydning, men i benchmarks er det merkbart.

Lenke til kommentar

Trur du tullar litt no tyldum. HD startar, som du seier lagringa ytst på disken. Det er ytst på disken maskina rekk over flest blokker pr. runde, derfor er den raskast der. Derfor bør OSpartisjon og SWAPpartisjon ligge der. Altso, fyrst i partisjonstabellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...