Gå til innhold

Er det viktig med 100hz? Dilemma. Trenger kjapt svar!

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg skal ha en ny LCD-TV etter at den gamle 42" full-hden tok kvelden og jeg fikk pengene tilbake. Nå står jeg mellom 2 tv'er hvor den største forskjellen er at den ene har 100hz og den andre har ikke.

Den som har 100hz er 42" og koster 6999

LG 42" LCD-TV 42LH4000

Den som ikke har 100hz er 47" og koster 6999

LG 47" LCD-TV 47LH3000

Og hvis noen her har andre kommentarer til forskjeller mellom disse to som kan avgjøre kjøpet mitt, setter jeg veldig pris på det.

Jeg bryr meg ikke om det kan settes inn en minnepenn i tven, det er i mine øyner ubrukelig når jeg har pcen koblet til uansett.

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg skal se bluray, spille xbox360, playstation 3 og se hdmateriale på den fra pcen.

Med dette mener du at jeg bør gå for den med 100hz?

Lenke til kommentar

Ved spilling og blu-ray er det best med 100hz, for da blir det ingen delay på skjermen mens du spiller. eksempel: vis det blinker 70 ganger i sekundet på spillet blir det streker på en tv med under 70hz

med skytespill blir veldig mange blink

Endret av Anders000
Lenke til kommentar

100hz ser bare rart ut på vanlige tv-sendinger, og spesielt filmer/serier - ser ut som det er filmet med håndholdt kamera.

På de aller fleste kalibreringsinnstillingene jeg har sett, skal 100/200hz være avslått for optimalt bilde på blu-ray, at det kan ha noe for seg ved spilling vil jeg nok tro :)

Edit: Dersom 100hz kan deaktiveres/aktiveres etter behov, ville jeg valgt det.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

På de fleste tv-er vil du øke input lag mye hvis du har 100hz aktivert på spill. Til vanlige tv sendinger og dvd kan det også lønne seg å ha på 100 – 200, men man kan sette den ned til den laveste innstillingen for å minimere videoeffekten.

Årets Samsung modeller har et ganske godt system hvor du kan justere 100hz nesten trinnløst med to søyler. Dette gjør at man kan stille bildet akkurat slik man ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...