jaha Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hva skal til for å få adsl? Hva må jeg ha?? Hva slags telefonforbindelse må jeg ha? Er ganske blank, så jeg håper på ett vettugt svar eller to.... Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hva skal til for å få adsl?Hva må jeg ha?? Hva slags telefonforbindelse må jeg ha? Er ganske blank, så jeg håper på ett vettugt svar eller to.... Du trenger: Datamaskin med Nettverkskort. Analog eller isdn eller ingen telefon. Eneste som kreves er at det ligger en kobberkabel inn til huset. Telenor krever at du har telefon, men ngt gjør så vidt jeg vet ikke det. Ptomania Lenke til kommentar
^Chap^ Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 du trenger telefon linje (du må ikke ha isdn,(selv om telenor prøver å overbevise folk at man må ha det) du får det du trenger av utstyr av de du bestiller av... telenor, nextgentel, tiscali, tele2, firstmile osv tror du må ha netverkskort selv.... fikk tp ledninger, adsl modem, splitter av telenor når jeg kjøpte adsl... (kunne ikke få nextgentel) Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 bor du distriktet kan det hende at det ikke er ADSL der du bor. Jeg bor helt på jordet og her tok det sin tid før det kom BB ja... Men nå nyter jeg livet da. Lenke til kommentar
GhOZZZZt Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Det som trengs er en vanelig telefonlinje, ADSL-abonnemang fra leverandører som Telenor eller Next Gentel. Gå innom: http://privat.telenor.no/dinesider/default...orInternettAdsl for info om telenor ADSL, eller http://www.nextgentel.com/forsiden.asp for info om Next Gentel ADSL. Anbefaller Next Gentel! Edit: Pluss et neverkskort selvsagt! Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 "Hva skal til for å få adsl?" - At sentralen du tilhører er bygget ut for det så sjekk med ADSL leverandøren "Hva slags telefonforbindelse må jeg ha?" - Ingen så lenge du har et telefonuttak med kobber til sentralen "Hva må jeg ha??" PC med nettverkskort kommer ikke på noe mer i farta.[/b] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå