Gå til innhold

Uncharted 2 reviews!

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Likevel må det være lov å si seg uenig ut ifra sine egne preferanser på samme måte som at du sier dine meninger uten å bli kalt for hårsår eller fanboy.

Det er jo nettopp det som er saken. Les denne tråden en gang til. Enhver står fritt til å mene akkurat hva man vil. Poenget er de som er så nedsnødd at de forsøker seg med misvisende tall eller synsing - når sannheten er at tallene viser at Gamer.no i gjennomsnitt gir PS3-titler en anelse høyere score enn 360-spill. Og jeg trakk inn Edge rett og slett fordi spillverden aldri før eller senere har sett en mer opprivende debatt fra fanboys enn da Edge ga "Killzone 2" 7/10 - en score som jeg personlig synes er for høy med tanke på hvor gørrandes kjedelig det spillet var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett så må dere tåle at de kommer kritikk mot en anmeldelse, både når noen mener at karakteren er for høy eller for lav, eller når kritikken går mot innholdet og eventuelle feil i teksten. Det vil alltid være noen som er uenig med anmelder og folk må tåle at disse ytrer sine meninger.

Vet ikke hvem som er mere latterlig her.

Heales, som kaller debatten dustete?

Jeg gjentar en gang til. Selvsagt kan folk mener akkurat hva de vil, sånn rent bortsett fra at debatter på nettet de siste 2 årene viser at PS3-fans er langt langt mer hårsåre enn andre konsolleeiere. Det som ER dustete er når folk skriver direkte misvisende og gale tall - altså at det påstås at Gamer.no favoriserer 360, og gir høyere score til 360.

Selv et så enkelt faktum som at Gamer.no nå har motbevist dette skal debatteres her inne.

Gled deg til de spillene du selv gleder deg til, og la ikke en enkelt anmelders mening ta fra deg din egen spillglede.

Lenke til kommentar
Likevel må det være lov å si seg uenig ut ifra sine egne preferanser på samme måte som at du sier dine meninger uten å bli kalt for hårsår eller fanboy.

Det er jo nettopp det som er saken. Les denne tråden en gang til. Enhver står fritt til å mene akkurat hva man vil. Poenget er de som er så nedsnødd at de forsøker seg med misvisende tall eller synsing - når sannheten er at tallene viser at Gamer.no i gjennomsnitt gir PS3-titler en anelse høyere score enn 360-spill. Og jeg trakk inn Edge rett og slett fordi spillverden aldri før eller senere har sett en mer opprivende debatt fra fanboys enn da Edge ga "Killzone 2" 7/10 - en score som jeg personlig synes er for høy med tanke på hvor gørrandes kjedelig det spillet var.

Men igjen så kommer man med slike kommentarer som nedsnødd, synsing osv osv. Selv synes jeg det er nedsnødd at Halo 2 fikk 10/10. Eller at Gears of War fikk 10/10, og ja har spilt dem begge. Og hvilke misvisende tall er det du snakker om. Tallene kan man manipulere til å bety det ene eller det andre, men tror ikke det var noen som prøvde å "lure" andre med tallene. Man tar ofte feil i slike antagelser, men hva gjør det? Man trenger vel ikke være nedsnødd fordi man føler at gamer.no favorittiserer xbox 360 eksklusivene. Spesielt ikke om man er av den typen som synes at halo og gears of war serien ikke var verdig de flotte karakterene de fikk av gamer.no.

Lenke til kommentar
Men igjen så kommer man med slike kommentarer som nedsnødd, synsing osv osv. Selv synes jeg det er nedsnødd at Halo 2 fikk 10/10. Eller at Gears of War fikk 10/10, og ja har spilt dem begge.

Leser du hva jeg skriver og hva andre har skrevet i denne tråden?

Det er innlegg med tall som snodig nok forsøker å presenteres som sannhet og derav argumenter for at Gamer.no favoriserer 360. Når tallene er gale, misvisende og derav direkte manipulerende er det absolutt nedsnødd og ikke engang synsing.

Dette dreier seg om to forskjellige ting:

1. Fakta - hvilket mange her inne ser ut til å å svært store problemer med å akseptere eller forstå.

2. Personlige meninger - hvilket omtrent alle her inne må sies å være veldig kvalifiserte for.

2+2 er fortsatt 4 uansett hvor forbannet uenig man er, og uansett hva man synes.

Alle kan ha sin personlige mening om stort sett det meste, men å fare med løgn, løse påstander, komme med manipulerte tall etc. er ikke noe godt innspill i en debatt, og det er det jeg reagerer på.

Jeg sier ikke at PS3 suger eller at stort sett de fleste spillene til PS3 suger - det er kun noe jeg synes selv...at de fleste spillene er mindre spennende i denne generasjonen. Sony var i mine øyne på sitt beste etter lanseringen av PS1, og de fikk også til mye bra med PS2 til tross for at maskinen rent teknisk var hverken fugl eller fisk. Med PS3 har Sony ganske enkelt bevist statistikken som viser at ingen regjerer 3 konsoll-generasjoner på rad.

Lenke til kommentar
Så til alle dere misfornøyde PS3-eiere...husk at uansett hva Edge og Gamer.no skriver om babyene deres - det står dere fritt å kjøpe, spille og elske akkurat de spillene dere vil.

Latterlig eller ei, vi står også fritt til å velge å bruke de websider som man føler er mest givende for oss.

Etter diskusjon.no og Gamer.no skilte lag, har jeg vært på Gamer.no mindre enn 5 ganger totalt, og jeg har aldri giddet å registrere meg på forumet deres.

Dette fordi jeg la merke til at jeg og alle skribentene ikke hadde noe til felles om hva vi mener som er bra spill, gjorde største-delen av artiklene ubruklig for meg.

På den tiden så skrøt de alltid av spill jeg synes er møkkadårlige, og slakter spill jeg syntes var kanon-bra, og det var skjelden jeg var enige om en score.

Værst av alt, så ble flere og flere av artiklene som jeg leste mindre og mindre informativ, og mere og mer fanboy-preget, som f.eks. 'Jeg elsker Microsoft'-artikkelen.

Men Gamer.no er sikkert en fin plass om du liker useriøs og dårlig journalistikk, men synes det er tydelig at mye har blitt bedre med Spillverket.

Om flere og flere PS3-brukere synes Gamer.no gjør dårlig arbeid, så må nesten reaksjonen spørre seg om hvorfor PS3-brukerene synes de gjør det.

Da jeg forlot Gamer.no, så hadde de desverre null interesse av min tilbakemelding dersom det ikke bare inneholdt skryt. Internett er stort, og jeg ser ingen poeng i å gå på dårlige websider, da får jeg heller bli kallt 'sutrete fanboy som boikotter siden'.

Lenke til kommentar

Vil bare si at multiplayeren i Uncharted 2 er noe av det beste og peneste jeg har spillt, ever. Men var ikke uforventa at uncharted 2 multiplayer ble bra, alt fungerer jo så bra ilag.

Gamer.no får ha sin mening. Ser liksom ikke problemet. Gamer.no er ikke verdens eneste anmelder fyi.

Btw, Critic Score 9.6

Based on 21 reviews.

Lyder bra!

Endret av geedoo
Lenke til kommentar

Meget god review :) Men synes kanskje de spoiler noen ting i reviewet. Uansett så er det ett bra review. Det beskriver alle aspektene ved spillet meget bra. Men må ærlig innrømme at man ser for seg 10/10 når revieweren snakker. Spillet er jo best på det meste sier han jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...