Gå til innhold

Uncharted 2 reviews!


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Mulig det, men tar meg friheten til å poste dette fra Fureviks omtale på gamer.no

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

"Naughty Dog gjer den same «tabben», og køyrer eit fullt løp med realisme og solide mytar godt ankra i vår verd. Du får ikkje eit einaste signal om at dette skal stupe ut i fri fantasi før eit solid stykke ut i spelet der alt berre blir teit. Korleis ting blir handtert etter dette punktet kan absolutt forsvarast, men det er først og fremst korleis ting blir mytologiske og fantastiske som plagar meg. Eg greidde aldri å akseptere det, og det enda opp med å farge resten av spelet for min del."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her.

 

 

jeg likte twisten i det første Uncharted, grunnen til det var at den var veldig overraskende..

Hadde ingen annelse om at den kom, og ble irritert når jeg leste det på Gamer.

Uprofesjonellt å røpe at det er en twist selv om han ikke likte det, også relativt unødvendig å diskutere det i denne tråden for folk med vett til å holde seg unna Gamer.

 

 

Intervju med Richard Lemarchand, Co-Lead Designer of Uncharted 2: Among Thieves på denne ukens PSNation podcast.

(ca. fra 6-7 minutter til en time inn i podcasten, og spoilerfri)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Å lese spillanmeldelser er jo generelt sett risikabelt da hvis du ikke ønsker å få noe av gameplay spoilet.

 

Latterlig at så mange Sony fanboys boikotter Gamer.no på grunn av en (kanskje to) anmeldelser skrevet av to individuelle (meget gode) anmeldere som tørr å si sine egne meninger til tross for hva metakritikken sier.

 

LATTERLIG :D

 

Prøvde forresten Uncharted 2 mp-demoen igår, var veldig gøy. Virker som om multiplayer blir ganske bra faktisk.

Lenke til kommentar
Prøvde forresten Uncharted 2 mp-demoen igår, var veldig gøy. Virker som om multiplayer blir ganske bra faktisk.

Her ser vi jo virkningen av omtalen. Faktisk? Andre anmeldelser kaller det tidenes spill, og gir det poengsummer som strekker utover den faktiske skalaen. Men du syns "faktisk" at multiplayeren var bra...

 

Gamer.no har vært min favorittside, men jeg liker ikke den favoriseringen jeg ser tegn til. Jeg kunne dog ha levd med det hvis anmeldelsene hadde vært bra, men jeg er MEGET skuffet over innholdet.

 

Hvorfor skal dere latterliggjøre oss som ikke likte anmeldelsen og kalle oss sony fanboys? Hold dere saklig, og for gode til sånn heller. Dette er diskusjon.no, dere som kaller folk fanboys kan gå på krangel.no.

Lenke til kommentar

Ble på ingen måte bergtatt av online biten eg fikk se i den første betaen, får heller ingen anledning til å teste demoen før over neste uke.

 

Uncharted blir neppe ett spill eg vil ofre så mye tid online på likevel tenker eg. Her er det enspiller delen som skal oppleves.

Lenke til kommentar

Skal aldri gå inn på gamer.no igjen. De har vært pro xbox de 3 siste årene og de har hatt en veldig dalende kurvet helt siden de ble kasta ut av diskusjon.no nettverket.

 

Dette er kun for å skape blest å oppmerksomhet og dundre på med en 7, de gjorde det samme med killzone og det skapte trafikk.

 

 

Husker den pinlige og patetiske artikkelen dems om at *'Jeg elsker Microsoft'' hvor de snakket om servicen på konsollen etter at konsollene hadde blitt ødelagt, og dems support.

 

Skal vi liksom akseptere at konsoller går i stykker, og hylle firmaet bak det?

 

Hadde 360 i over 2 år gikk gjennom 2 maskiner, og har hatt ps3 siden.

 

Er dritt lei at spill blir dårligere på bekostning av 360 sin plassmangel på dvd og penger her og der av microsoft, vi ser jo de eksklusive spilla som kommer til ps3 og hvor teknisk bra de er iforhold til all driten som spys ut på 360.

 

æsj husker også hvordan de redigerte og sletta innleggene mine hele tiden når jeg kom med dundrende fakta og saklig kritikk. Var medlem på gamer.no før i over 3 år. Til slutt ble jeg banna og ga faen i de sauene.

 

 

Hold dere unna den siden for alltid og vent til den blir lagt ned. De driver ikke seriøst lenger.

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar

Siterer en fersk artikkel fra Gamer.no - http://gamer.no/article.php?articleId=23468

 

Tallenes tale

 

Mange av dere har brukt mye tid på å «bevise» at vi favoriserer Xbox 360 gjennom å trekke frem enkeltanmeldelser som eksempler. Akkurat her er det tydelig at bildet man får frem avhenger av hva man ønsker å vise. Vi har kikket litt nærmere på de over 1800 anmeldelsene som er publisert på Gamer.no de siste åtte årene. Der kommer det frem at Xbox 360-spill i snitt har fått 6,44, mens PlayStation 3 scorer 6,82 – altså marginalt høyere. Hvis vi kun ser på spill som er eksklusive, eller kun anmeldt til én av plattformene, så er snittet 6,97 for PlayStation 3 og 6,38 for Xbox 360.

 

Les og bli eid, fanboi-gutter!

Lenke til kommentar

Denne debatten er rett og slett dustete, og viser i klartekst at det ikke finnes noe mer hårsårt i spillverden enn sutrende PS3-eiere. Jeg har selv en PS3 som støver ned på samme måte som min Wii ikke engang er tilkoplet TV-en.

 

Edge ble beskyld for å favorisere Xbox 360 da de ikke ga Killzone 2 den toppscoren mange håpefulle PS3 fans forventet seg. Det samme skjedde da Gamer.no ikke ga toppscore til nevnte Killzone 2, og nå Uncharted 2.

 

Det er derfor svært så interessant at BÅDE Edge og Gamer.no har sjekket tallene og begge viser at de i gjennomsnitt scorer litt høyere på PS3 omtaler enn tilfellet er for Xbox 360.

 

Fanboys lever på, og for følelser. Uten disse følelsene for noe så dumt som en konsoll hadde ikke fanboys eksistert. Dessverre viser tallene klart og tydelig at følelser har svært lite å gjøre med fakta.

 

Så til alle dere misfornøyde PS3-eiere...husk at uansett hva Edge og Gamer.no skriver om babyene deres - det står dere fritt å kjøpe, spille og elske akkurat de spillene dere vil.

Lenke til kommentar

Debatten blir jo ikke akkurat noe bedre med slik kommentarer fra deg.

For min egen del driter jeg i hva gamer, edge, gamespot eller IGN skriver. Jeg vet godt selv hva jeg selv liker og har hatt av gode spillopplevelser. Likevel må det være lov å si seg uenig ut ifra sine egne preferanser på samme måte som at du sier dine meninger uten å bli kalt for hårsår eller fanboy.

 

At din PS3 står å samler støv er jo mest synd for deg hvor du går glipp av mange gode spillopplevelser, håper i hverfall at Uncharted 2 får deg til å børste støv av maskina di igjen og gir deg en god opplevelse. :)

Lenke til kommentar
Personlig så anser jeg det for å være fantastisk hvis sony fanboys boikotter siden, vil bare gjøre det kjekkere å være der.

 

Tydelig å se hvilken leir du/dere "tilhører". Sier bare grow up til alle dere som tar internett så seriøst..herregud..kom dere ut og møtt mennesker istendfor å sitte foran dataen og spre piss.

 

Sjekk heller spillet selv enn å ta alt en anmelder sier for en god fisk;)

 

PS: Alt er ikke myntet på deg..bare quotet deg:)

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor man oppretter en tråd for hver anmeldelse. Det er jo tydeligvis ikke lov å diskutere enn anmeldelse. Kanskje den opprettes for at gamer.no fanboysen kan gå inn å skrive hvor enig de er med alt elite anmelderene skriver?

 

Uansett så må dere tåle at de kommer kritikk mot en anmeldelse, både når noen mener at karakteren er for høy eller for lav, eller når kritikken går mot innholdet og eventuelle feil i teksten. Det vil alltid være noen som er uenig med anmelder og folk må tåle at disse ytrer sine meninger.

 

Vet ikke hvem som er mere latterlig her.

 

Heales, som kaller debatten dustete?

 

ImmortalTechnique, som ønsker å bestemme hvilke verdier folk skal ha.

 

Whalecore, som i skadefryd tror han har vunnet over alle fanboys i verden.

 

evgeny, som ønsker å provosere frem svar.

 

Selv om gamer.no viser til statistikk som "beviser" at de ikke favorittisere så må folk få lov å synes at det virker som om at de er vel strenge med disse "hypede stor ps3 spillene". De har like mye lov til å synes det som anmelderen har lov til å gi spillet 7 av 10. Eller?

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor man oppretter en tråd for hver anmeldelse. Det er jo tydeligvis ikke lov å diskutere enn anmeldelse. Kanskje den opprettes for at gamer.no fanboysen kan gå inn å skrive hvor enig de er med alt elite anmelderene skriver?

 

Uansett så må dere tåle at de kommer kritikk mot en anmeldelse, både når noen mener at karakteren er for høy eller for lav, eller når kritikken går mot innholdet og eventuelle feil i teksten. Det vil alltid være noen som er uenig med anmelder og folk må tåle at disse ytrer sine meninger.

 

Vet ikke hvem som er mere latterlig her.

 

Heales, som kaller debatten dustete?

 

ImmortalTechnique, som ønsker å bestemme hvilke verdier folk skal ha.

 

Whalecore, som i skadefryd tror han har vunnet over alle fanboys i verden.

 

evgeny, som ønsker å provosere frem svar.

 

Selv om gamer.no viser til statistikk som "beviser" at de ikke favorittisere så må folk få lov å synes at det virker som om at de er vel strenge med disse "hypede stor ps3 spillene". De har like mye lov til å synes det som anmelderen har lov til å gi spillet 7 av 10. Eller?

Selvfølgelig er det lov å kritisere en anmeldelse. Jeg er 100% sikker på at Gamer.no faktisk setter pris på god kritikk! Men kaller du det å boikotte Gamer.no fordi de gir favorittspillet ditt 7/10 god kritikk?

 

7/10 er forresten en bra karakter. Kanskje ikke i følge sider som IGN, men her er det jo faktisk snakk om en nettside som leverer kvalitet.

 

Jeg stemmer for at Gamer kutter ut hele karaktersystemet, det forvirrer bare de som ikke setter seg inn i det uansett!

Lenke til kommentar

Er ikke alltid at alle klarer å gi god kritikk. Skal de i såfall ikke få lov å uttale seg? Og om noen ønsker å boikotte gamer.no fordi logoen er oransje, så må de få lov til det? Så kan man diskutere for seg selv om det er så smart, men uansett så får de gjøre som de selv vil. Og er det virkelig noen her som er så trangsynte at de ikke tror at det ville blitt bråk om f.eks. Halo 3 fikk 7 av 10 i karakter hos gamer.no om spillet bare fikk 10/10 hos de fleste andre? Har vært lenge nok til at jeg kjenner at magen vrir seg når noen klarer å lire av seg at sony fanboys er mye verre enn xbox 360 fanboys osv osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...