Gå til innhold

Uncharted 2 reviews!


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Så dere gamer sin review?... Skal ikke nekte folk å føle hva de vil, men jeg må si at jeg VELDIG ofte føler meg uenig i hva de mener, og derfor leser jeg aldri deres anmeldelser mer. Kan være at jeg har helt annen spillesmak enn de som jobber for gamer, og jeg kan nevne en håndfull andre sider som ofte føler det samme for spill som jeg gjør. Gamer er for meg blitt en side jeg sjekker hva som er kommet ut digitalt på fredager ^^

Jeg har begynt å boikotte gamer.no. Hvertfall anmeldelsene. Alle PS3-eksklusiver har de "slaktet" sammenlignet med andre anmeldere. Men det som er verst er at jeg personlig er uenig i det meste de sier i de anmeldelsene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører en god del på podcasts (IGN beyond og gamescoop, Hotspot og bombcast), og når jeg hører den innlevelsen de som snakker om U2 har kan jeg virkelig ikke stole på gamer.no :p

Det er det jeg mener Nimrad, klarer ikke å være enig med det de sier. Gidder ikke å spamme forumet deres tho, bare skygger unna alle artikler de har som har personlige meninger i seg :p

Spiller betaen nå, men har store problemer med å finne matches =/

Lenke til kommentar

Det er jo fint at du engasjerer deg Urge, men du taler til døve ører. Klart de klarer å skape oppmerksomhet og masse hits på nettsidene ved å gi ett av storspillene dårligere karakter enn alle andre medier, noe det vet å utnytte. De lever som alle andre av reklameinntekter og med flere hits og forum-medlemmer er det selvsagt enklere å selge. Ved å publisere artikkelen via N4g.com får de akkurat den oppmerksomheten de trenger.

Lenke til kommentar

Samme griningen igjen ja. Må skjerpe dere fanboys! Respekterer Gamer.no sin omtale av Uncharted 2 akuratt som KZ2-anmeldelsen.

 

Gamer.no er en av de få jeg regner som uavhengige anmeldere. Store sider som IGN og Gamespot blir bombet med bestikkelser. Gamer tørr å anmelde spill til tross for hva metakritikken sier. Metakritikk er bare bullshit, med all korrupsjon og faenskap som vi har sett rundt de store spillanmeldersidene så er det ikke til å stole på.

 

7/10 er forresten ingen dårlig karakter. Og hvis det er sant som noen anmeldelser sier, at fiender bruker evigheter på å dø, er det absolutt en ting verdt å trekke ned for. Bra at Gamer ser på andre ting enn bare det tekniske og grafiske.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

gears of war - gamer.no 10/10 - meta 94

gears of war 2 - gamer.no 10/10 - meta 93

Mass Effect - gamer.no 9/10 - meta 91

Forza 2 - gamer.no 9/10 - meta 90

Halo 3 - gamer.no 9/10 - meta 94

Halo 3 ODST - gamer.no 8/10 - meta 84

Crackdown - gamer.no 8/10 - meta 83

Braid - gamer.no 7/10 - meat 93

Shadow complex - gamer.no 9/10 - meta 88

Halo Wars - gamer.no 8/10 - meta 82

Too Human - gamer.no 5/10 - meta 65

Viva Piñata - gamer.no 8/10 - meta 84

PGR4 - gamer.no 8/10 - meta 85

Fable 2 - gamer.no 9/10 - meta 89

 

I flertallet av tilfeller har de altså gitt xbox360 spill lavere karakter enn gjennomsnittet på meta.

Hvorfor det gjennomsnittet skulle gi et realistisk bilde på kvaliteten er for meg uforståelig. Forøvrig er det atter en gang viktig å påpeke det åpenbare faktum at det er vesentlig forskjell på karakterskalaen. På gamer.no opererer man med null desimaler, sådan må man ta med dette med avrunding. Alt under 0.5 kan justeres ned og alt over kan justeres opp, dvs 84=8.

 

Ikke ser jeg at man bare gir lave karakterer til storspill til PS3 heller, hvis man ikke regner karakterene 8 og 9 som lave da.

 

Killzone 2 var forøvrig et gedigent makkverk.

Lenke til kommentar
Jeg hører en god del på podcasts (IGN beyond og gamescoop, Hotspot og bombcast)

 

Alle de podcastene er veldig dårlige, og bombcast må du ihvertfall unngå, den inneholder bare non-stop klaging..

 

Anbefaler PSNation podcasten (hver fredag) istedenfor.

Edit: Vet ikke hva Gamescoop-podcasten er.

 

gamer.no har virkelig en tendens til å anmelde ps3 spill lavere enn andre, men gjør ikke det samme med xbox 360 spill. Se link.

 

link

 

Vell, det jo logisk siden PS3 er en konsoll propfull med mye bedre spill..

Men ville vært artig å se hva møl som Halo 3/Halo: ODST ville fått dersom det var et PS3-spill, med tanke på hvor mye bedre Killzone 2 er. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Samme griningen igjen ja. Må skjerpe dere fanboys! Respekterer Gamer.no sin omtale av Uncharted 2 akuratt som KZ2-anmeldelsen.

 

Gamer.no er en av de få jeg regner som uavhengige anmeldere. Store sider som IGN og Gamespot blir bombet med bestikkelser. Gamer tørr å anmelde spill til tross for hva metakritikken sier. Metakritikk er bare bullshit, med all korrupsjon og faenskap som vi har sett rundt de store spillanmeldersidene så er det ikke til å stole på.

 

7/10 er forresten ingen dårlig karakter. Og hvis det er sant som noen anmeldelser sier, at fiender bruker evigheter på å dø, er det absolutt en ting verdt å trekke ned for. Bra at Gamer ser på andre ting enn bare det tekniske og grafiske.

 

Du er jo ikke det spor bedre selv. Du kan jo begynne å skjerpe deg selv før du gyver løs på andre.

Å påstå at store sider som IGN og Gamespot er korrupte er jo like mye bullshit som å påsta at Gamer er XBOX-fanboys.

Hvorfor skal du på død og liv forsvare en karakter på et spill som du sikkert selv heller ikke har spilt, bare kommer her og rakker ned på alle andre som skulle mene det motsatt at det du gjør. Du forventer at vi skal respektere Gamer.no sin omtale også klarer du ikke selv å respektere at andre kan være uenige og påstår like godt at de er korrupte fordi de ikke gir like lave karrakterer som gamer.no. Snakk om grining.

Lenke til kommentar
Det er et faktum at store spillanmeldere sitter under et massivt press fra utgivere. Hvor får IGN og Gamespot penger fra? Annonser fra spillannonser. Hva skjer hvis de slakter et spill som har annonse på siden? http://kotaku.com/328244/gamespot-editor-f...e--lynch-review

 

Hva slags bevis er dette da, rykter og spekulasjoner. Og hva er forskjellen på IGN og Gamespot kontra Gamer.no? Gamer lever også av annonseinntekter. Ved salg av annonser er det først og fremst hits som teller for kjøper, og de har sannelig greid å få ekstra hits på denne saken.

 

Angående dine korrupsjonsanklager så kan du jo kanskje lese denne artikkelen fra Kotaku.

Lenke til kommentar

Det video-reviewet han i Gamespot satt opp var ganske dårlig, det lignet egentlig mere på typisk Hiphopgamer-review (bortsett fra at de alltid florerer med ord som 'awesome', 'fantastic', 'bang bang' og slikt) kvalitetsmessig, enn Gamespot-reviewene som pleier å ha god kvalitet.

Flere folk lurte på om han var edru når han lagde det. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Så du mener at IGN gir bedre karakter til spill som har reklame på siden deres? Bullshit. SOCOM: Confrontation hadde mye reklame på IGN.com, men fikk bare 4.5 hos dem. De fleste Need for Speed spillene har også hatt reklame der, uten å få bra karakter. Need for Speed Undercover: 4.0. er også andre spill med reklame som er blitt slaket på av ign, The Punisher for å nevne en til.

Gleder meg også til gametrailers sin review, siden man får se en del av spillet i reviewen, men er som de fleste jeg kjenner skjeldent 100% enig i karakteren de gir .

Btw, gamespot nekter som oftes å anmelde noe annet den utgaven av spillet som er på disk i butikkene. Derfor de var så treng med Killzone 2 reviwen, og sikkert derfor U2 ikke er anmeldt der også. Dette gjør de for å være sikker på at de får samme spilleopplevlse som deg og meg. Tror ikke de hadde orket å ha denne policyen om de hadde moneyhat ^^

Lenke til kommentar
Tror eg dropper å lese flere omtaler av Uncharted 2, da gamer.no omtalen desverre bekreftet noe eg håpte ND ikkje ville ta med i spill nr.2 :(

 

Synes å huske i et interview med Amy Henning i Naught Dog at det ikke skulle bli noe overnaturlige greier i 2´ern. Kan jo være en annen type twist det er snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...