Andzel Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hei. En venn av meg har en bil som er tre år gammel, den har ikke gått langt men girkassen har plutselig rykket. Han må ut med 40 000 for å fikse den. Så jeg lurer på hvordan er rekramasjon på girkasse? Jeg trodde de skulle ha 5 års rekramasjon men ettersom det er en slitedel så blir det vel mindre? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Løst, fant ut at alle bildeler har 5 års reklamasjon og at girkasse har det også. Men er ingen bilforhandler som bryr seg om reklamasjon angående biler. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hvis kjøperen kan bevise at skaden ikke skyldes slitasje eller manglende vedlikehold, samt at kjøpet er et forbukerkjøp - så er det en reklamasjonssak. Og en bil (og forsåvidt en girkasse) har forventet levetid vesentlig lenger enn 2 år - dermed er det 5 års lovfestet reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg trodde tråden handlet om noe helt annet... "Rekremasjon" ehehe. Caze har nok helt rett. http://forbrukerportalen.no/klageguide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå