Gå til innhold

Krav på lønn i midlertidig "permitert" stilling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært ansatt hos en Spaceworld franchise siden oktober 2008. I slutten av august 2009 valgte franchisetakeren å gå ut av Spaceworld-kjeden av diverse årsaker. For tiden står butikken tom, men den skal, i skrivende stund, være oppe og gå igjen om kort tid i nytt lokale på samme kjøpesenter. Selvom det ikke skjer noe med butikken for øyeblikket så overtok kjeden ansvaret for butikken og alle ansettelsesforhold. Meldingen om at butikken skulle overtas av kjeden kom brått på for alle de ansatte.

Alle de ansatte fikk velge om de ville fortsette i butikken eller om de ville bytte arbeidsplass (selvfølgelig uten oppsigelsestid). Ordinær oppsigelsestid er 3 mnd. Jeg, som en av de ansatte, valgte å vente på at butikken skulle være klar igjen, men nå har det gått over en mnd og og det begynner å bli lite

penger for meg personlig. Jeg er vanlig deltidsansatt med mer eller mindre faste arbeidsdager hver mnd.

I september var jeg oppsatt på skiftplanen med faste arbeidsdager som utgjorde 55 timer

(115kr á time * 55t = 6325kr før skatt). Dette er penger som er svært essensielle for meg personlig som

student m.t.p. faste utgifter (husleie, strøm, internett, busskort m.m.) osv.

Skiftplanen for oktober var også klar før denne hendelsen, men dette har jeg ikke medregnet foreløpig siden vi ikke er inne i oktober måned enda.

Så er spørsmålet:

Har jeg krav på å få utbetalt lønnen for disse timene? Jeg har snakket med flere bekjente innen samme butikkbransje og de mente at dette var noe jeg hadde krav på. Eventuelt har jeg krav på alle timene i oktober frem til butikken åpner igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...