Gå til innhold

oppskalering og fremkalling

Anbefalte innlegg

Fatter ikke hva som er så vanskelig og forstå. Og tipper du hjelper trådstarter godt på vei til å ikke skjønne en dritt nå.

Veldig enkelt å gjøre enkle ting veldig vanskelig om man gjør for mye research, og vet litt for mye ;=)

Jeg har ingen problemer med å forstå hva Sutekh skriver, men forstår heller ikke hva du mener med printe i 100%. Et digitalt bilder har jo ingen fysisk størrelse, hvor stort det blir er jo helt avhengig av hvor mange dpi du velger for utskriften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I så fall bør du kanskje faktisk si hva du mener, i stedet for å prøve å være en smartass og lire av deg uriktig tullball som:

protip; bilder har en fysisk størrelse før de er printet. ihvertfall i teorien ;=)
:roll:

Et ferdigutviklet RGB-bilde kan ha et definert utskriftsformat og -oppløsning (som printere og printlaber elegant kan ignorere).

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Fatter ikke hva som er så vanskelig og forstå. Og tipper du hjelper trådstarter godt på vei til å ikke skjønne en dritt nå.

Veldig enkelt å gjøre enkle ting veldig vanskelig om man gjør for mye research, og vet litt for mye ;=)

Takk cruelphotography!

Jeg trodde jeg stilte et enkelt spørsmål, men når folk begynner å henge seg så jævlig opp i terminologier så er det neimen ikke lett å skjønne noe som helst.

Fint med diskusjon, men ikke når de nærmest fører til krangling og bare uenigheter.

Jeg har fått et ordentlig svar i et annet fotoforum så dere får bare diskutere videre her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...