Gå til innhold

Fine portrettbilder av folk

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen vet om et bra digital kamera til en OK pris? Både av egne personlige erfaringer og tester.

Jeg er ute etter et kamera som tar bra og fine bilder av folk, portretter. Har vært borti mange dårlige kameraer der du ser ut som snøhvit, ol. Har hatt et canon ixus kamera, og var forholdsvis fornøyd med det, men er ute etter noe nytt.

Har sitt speilrefleks kamera med filter som de ofte bruker som gir meget fine portrettbilder. Har lyst på noe lignende, men i en mindre prisklasse og heller digitalkamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med et digitalt speilrefleks kamera da :p

men seriøst så får du rimlige spilreflekskamera i startklassen, og da kan du få tak i egnet objektiv(og filter som du selv nevner) til portrett bilder.

Hmm..I hvilken prisklasse er dette? For når jeg snakket med noen fotografer fra utlandet sa di at bare filteret selv lå på rundt 1000kr, så kommer jo kamera utenom om..

Lenke til kommentar
hva med et digitalt speilrefleks kamera da :p

men seriøst så får du rimlige spilreflekskamera i startklassen, og da kan du få tak i egnet objektiv(og filter som du selv nevner) til portrett bilder.

Hmm..I hvilken prisklasse er dette? For når jeg snakket med noen fotografer fra utlandet sa di at bare filteret selv lå på rundt 1000kr, så kommer jo kamera utenom om..

Ehm...hva så du for deg å bruke på utstyret?

Endret av Ghazaa
Lenke til kommentar

hva slags filter var det snakk om her?

vis du går for f.eks sony kamera så kan du bruke gamle minolta objektiver med AF(vis jeg husker riktig)kobling.

da kan du få greie 50/1.7 objektiv som egner seg bra til protrettbilder(syntes jeg iallfall)

filter er ikke et must men det kan være fordelaktig i visse sammenhenger.

Lenke til kommentar

Hva med å lese litt rundt på forumet? Kunnskap er tingen her.

1. Det er ikke kameraet som tar fine portretter av mennesker, det er fotografen og ved hjelp av de kunnskapene h*n har tilegnet seg.

2. Det finnes ikke et magisk filter.

Billigste speilrefleksen er Olympus E-420. 2499kr. på Elprice.

Lenke til kommentar
... Har vært borti mange dårlige kameraer der du ser ut som snøhvit, ol.

Dette skyldes ikke kameraet men fotografen (og hvordan forografen har stilt inn kameraet).

Alle speilreflekskameraer kan ta bra portrettbilder. Dette gjelder også de billigste (og også eldre modelelr fra bruktmarkedet).

Ser at du lengre ned i tråden nevner en prisramme på ca 2000,-. DEette blir vanskelig på nye kameraer - men mulighetene er store på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...