phantax Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hei alle sammen, tenkte jeg måtte lufte følgende problem, ettersom jeg ikke klarer å finne en løsning på det, men først litt om pcen min. Hiper 530w psu Amd 64 x2 5600 (2,8ghz) 2 GB ddr2 6400 ram (800mzh) Ati radeon 4870 Pcen min hadde stått av en mnd tid pga flytting, og da jeg skulle starte den opp igjen virket alt greit. Helt til jeg "uprovosert" fikk bluescreen, med beskjeden memory loss. Da pcen restartet, ville den ikke starte og ga en haug med pip. Jeg åpnet den, og renset den for støv, veldig grundig, og skiftet kjølepasta. Etter dette virket den tilsynelatende fint igjen, helt til ett par dager etterpå, på'an igjen. Da søkte jeg igjennom en haug med forum og hjelpelinja til psdata, og de foreslo en memtest. Sjekke rammen for feil, kunne ikke finne noe videre feil. Men pcen ville nå ikke starte i det hele tatt. Begynte å feilsøke, og konkluderte med at en av minnebrikkene mine måtte være defekte, siden pcen startet helt glatt når jeg tok ut den ene på 1 gb. Nå måtte det være bra tenkte jeg, men det var vel for mye å håpe på for jeg startet ett spill, spilte i 15 sek, og da låste spillet seg. Ikke på samme måte som før rens av pc og bytte av ram, nå kunne jeg ctrl-alt-delete'e og komme meg ut av spillet, men dataen min fungerer altså til alt annet enn spill, litt dumt når spille er omtrent det eneste jeg har den til. Har styrt med pcen i hele dag og lett på forum, tror dere det kan ha noe med psu'en min å gjøre? At skjermkortet ikke får nok strøm? cpuen ligger på ca 50 og skjermkortet på 40-50, dette er da ikke galt for ATI deler å være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå