Benbjo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hei, har et problem som har oppstått nå i det siste. Når jeg går inn på F: så får jeg masse grønne (noen rosa) streker som går horisontalt på skjermen og PCen fryser. C: og F: er samme harddisk men partisjonert i 2. I F: legger jeg alt jeg laster ned. På C: er alt installert. Prøvde å starte et spill også, men PCen frøys også da. Spillet var installert på C: Har kjørt virusscann (Avast) også som ikke fant noe. Derfor har jeg kommet frem til at det enten er grafikkortet eller disken som sliter. Er på vippet til å se at det ikke er GPUen da jeg kan bruke PCen helt vanlig ellers (VLC, Firefox, MediaMonkey funker). Er det noen som har hørt om noe lignende problem og som vet hva det er? Hva kan jeg i så fall gjøre for å fikse det? Blir evig takknemlig om noen klarer å hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Last ned og brenn ein Ubuntu Live CD. Koble fra alle harddisker og start med CD-rommen. Du kan da kjøre memtest86 fra menyen og GPU stress testere i Ubuntu. Vis de vakre strekene kommer tilbake, kan du ikkje skylde på dei stakkars harddiskene... Du kan også bruke HWMonitor eller GPU-Z for å sjå om GPUen er overoppheta. AtiTool kan også sjå etter feil (Scan for Artifacts) Endret 30. september 2009 av Zoxc Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Takk for tips! Pcen crashet under AtiTool. Regner med at det da er GPUen. Den er jo ikke spesielt gammel heller. faen... Er alt håp ute for den eller er det noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Prøv ihvertfall å legge inn nyeste skjermkortdrivere før du gir helt opp Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Ja. Har ikke gitt opp Er et ganske nytt kort. Betalte rundt 2k for det for et halvt år siden. Skal ta det ut og rense det først. Hvis ikke det funker laster jeg ned drivere. Hvis ikke det funker så får jeg høre med forhandleren om garanti. Dette er pixmania som jeg hører ikke er så gode kundebehandlere. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Rare streker og ting i bildet er som regel feil ved skjermkort ja. Det kan være så enkelt som at kjøleren er full av støv så kortet blir for varmt. Men eg vil tro at det er på vei til å ryke. Pixmania? huff huff Pixmania er vel en av webshoppene som får mest pepper når det gjelder garantisaker. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 kjør i gang en runde med memtest86 også, for sikkerhets skyld. http://www.memtest86.com/ Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Tok ut kortet og renset det for støv i stad. Det samme skjer fortsatt. Meh, kanskje jeg skal gå hen og kjøpe et nytt et før Modern Warfare 2 kommer... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Og du HAR lagt inn nyeste drivere, evt sjekket at det ikke er brannmuren din som krangler litt med F: og skjermkortdrivere? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Ikke enda. Skal gjøre det i ettermiddag. Tviler på at det er brennmuren though. Hvorfor skulle den plutselig krangle nå? Kjørte HWMonitor der lå kortet på rundt 63 grader. Vet ikke om det er mye eller ikke? Skal prøve kortet i en annen PC til helgen og så prøve mitt gamle kort. Hvis det funker så kan jeg bruke den frem til jeg kjøper et nytt. Fant ut at en oppgradering fra mitt kort nå bare kuster rundt 7-800. https://prisguiden.no/vis_kategori....manufacturer_id[]=&tc[165]=select&tv[165][]=12318&tc[167]=gt&tv[167]=&tc[2287]=bool&tv[2287]=&tc[166]=select&tv[166][]=&sortering=min_price&ppp=25&submit=S&pid=15 Noen erfaringer med disse kortene? Evt anbefalinger? Kan bruke rundt en tusenlapp tenker jeg. Er ikke verdt styret med kundeservicen for det. Pluss at da tar det kortere tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå