Gå til innhold

Mini-bærebar, help me!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei vista er det bare å holde seg unna... selv har jeg fått meg windows 7 og det er MYE bedre... men om dama di kan styre seg i en mnd tid så kommer nok fort de første netbookene med window 7 også :)

 

Hehe.. Ja, det var det da:p Nå har hun fått inn en liten sponsor, så trur det blir en acer aspire 3510tz, men hvem av versjonene av den er best? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent eller http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=109298

 

Og den har gratis oppgradering til 7 når det kommer:)

Lenke til kommentar
men begge to er jo egentlig beregnet for batteri horer da som skal sitte 6-7 timer på batteriet... ellers er de jo ganske trege pga cpuen

 

Ja, vet, men hu skal absolutt ha en slik mini bærebar til skole bruk osv, da er vell den en av de bedre? Hvem cpu av de to jeg nevnte er raskest?

Lenke til kommentar

ser jo ut til at budsjettet er på ca 7000...

 

men så litt mer på den og skal den være noe spess må du nesten gå opp til Intel® Core™2 Duo P8700 processor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W CPUen, og så velger du den billigste 4GB RAMen

 

på HDD fronten tan du enten velge litt tregere men mer strømgjerrig 5400RPM disk eller 7200RPM som er raskere, men bruker mer strøm

 

men selv om denne maskina koster 7000kr så er det fortsatt ingen spill maskin

Lenke til kommentar
Ja, vet, men hu skal absolutt ha en slik mini bærebar til skole bruk osv, da er vell den en av de bedre? Hvem cpu av de to jeg nevnte er raskest?

 

Hvis det er til skolebruk/kontorbruk er ikke dette en anbefalt maskin!

Den er kraftig nok, men tekstbehandling på en slik pc krever ekstern skjerm eller ett stort lager med hodepinetabeletter...

 

Skal hun ha maskin til skolebruk vil jeg på det varmeste anbefale en maskin med større skjerm.

 

Sitter selv med en Asus Eee og er kjempefornøyd med maskinen, men alt til sitt bruk.

Min Asus Eee er kun som et tillegg til min vanlige bærbare.

 

 

Edit: Leste litt fort, trodde det kun dreide seg om de minste netbook pc'ene.

Skal den primært benyttes til kontorprogrammer ser du bort fra CPU da disse er kraftige nok i massevis. Skal du sitte i timevis forran en bærbar pc er det i mine øyne kun en ting som er viktig: Skjermen.

Velg pc'en med den beste skjermen (størrelse og bildekvalitet) og sørg for minst 2 Gb ram.

 

Skal den brukes til skole der multimedia står i sentrum bør du finne ut hvilke systemkrav programvaren som skal benyttes har og velge ut fra det.

Endret av Teza
Lenke til kommentar
Ja, vet, men hu skal absolutt ha en slik mini bærebar til skole bruk osv, da er vell den en av de bedre? Hvem cpu av de to jeg nevnte er raskest?

 

Hvis det er til skolebruk/kontorbruk er ikke dette en anbefalt maskin!

Den er kraftig nok, men tekstbehandling på en slik pc krever ekstern skjerm eller ett stort lager med hodepinetabeletter...

 

Skal hun ha maskin til skolebruk vil jeg på det varmeste anbefale en maskin med større skjerm.

 

Sitter selv med en Asus Eee og er kjempefornøyd med maskinen, men alt til sitt bruk.

Min Asus Eee er kun som et tillegg til min vanlige bærbare.

 

 

tøv! dette er smak og behag!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...