Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anbefalte innlegg

I dag begynte jeg forresten å veie maten og skrive ned hva jeg spiser. Så langt i dag er jeg på 1100 kalorier, og da har jeg i tillegg trent 1,5 time. Det er en helt vanlig dag for meg, så egentlig tror jeg ikke det blir så veldig vanskelig å holde seg under 1600. :)

Du skal ikke ligge under 1600, du skal ligge så tett opp til som mulig.

Kroppen din trenger det den trenger. Gir ikke du kroppen din nok mat så vil den ta fra musklene. Og da er treningen meningsløs. 1100 er nok for lite.

Men for og være 100% ærlig. Det er veldig vanskelig og være absolutt i disse rådene uten og vite alder, høyde og vekt. Men du gjør ikke deg selv noe tjeneste ved og ligge langt under. Du skal gi kroppen din nok næring, men akkurat så lite at du mister fett. 500 kcal er jo en middag og litt mer i løpet av en dag. Så mye mat har du ikke råd til og gå glipp av.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trening er jo gøy! Det fortere du innser dette det bedre! ;) Det blir kjekkere når du merker resultatene. Du burde derfor kanskje presse deg litt mer når du løfter, det er gøy å bli sterk. Jeg motiveres iallefall slikt.

Nei, det er en pest og en plage!

Hehe. Men ja, det er sikkert morsommere hvis man merker framgang. Jeg har jo blitt sterkere, men målet var å bli slankere, og det har ikke skjedd, så da føles det mest som bortkastet tid. Bortsett fra at jeg vet det er bra for meg, da. Så derfor går det greit.

Lenke til kommentar
Du skal ikke ligge under 1600, du skal ligge så tett opp til som mulig.

Kroppen din trenger det den trenger. Gir ikke du kroppen din nok mat så vil den ta fra musklene. Og da er treningen meningsløs. 1100 er nok for lite.

Men for og være 100% ærlig. Det er veldig vanskelig og være absolutt i disse rådene uten og vite alder, høyde og vekt. Men du gjør ikke deg selv noe tjeneste ved og ligge langt under. Du skal gi kroppen din nok næring, men akkurat så lite at du mister fett. 500 kcal er jo en middag og litt mer i løpet av en dag. Så mye mat har du ikke råd til og gå glipp av.

AKIRA

Oh. Det tenkte jeg ikke på engang, men det er jo logisk. Nei, det vil vi ikke ha noe av, da må jeg nesten spise en Skyr og en brødskive eller to, da.

Jeg tenkte mer som at jo mindre kalorier, jo lettere tar kroppen fatt på fettreservene.

Finn en vinkling som holder deg gående så er jeg fornøyd! ;)

Japp, det er tross alt det viktigste. :D

Lenke til kommentar

Du kan ha et ekstremt underskudd, men det er ikke bra for kroppen og du vil bli veldig slapp og gjøre ting veldig vanskelig for deg. Du må også trenge deg opp etter du har blitt fornøyd med fettprosenten/vekt for å få tilbake styrken til å løfte kjøkken kniven.

Lenke til kommentar
Du kan ha et ekstremt underskudd, men det er ikke bra for kroppen og du vil bli veldig slapp og gjøre ting veldig vanskelig for deg. Du må også trenge deg opp etter du har blitt fornøyd med fettprosenten/vekt for å få tilbake styrken til å løfte kjøkken kniven.

Altså, det er jo så klart fristende å gå fortere ned i vekt, men jeg får nok prøve å balansere kaloriinntaket litt bedre. Jeg gidder ikke gå rundt uten krefter, heller. Det er jo bare teit. :p

Lenke til kommentar

Har selv kjørt ketose i ca. 2 mnd. Har nå vært utav også i 2 måneder og har totalt gått ned 26 kilo (litt mye på en gang, men er fornøyd med resultatet).

Under ketosen følte jeg meg aldri slapp eller liknende, hadde det faktisk helt topp. Eneste var at jeg mistet ca. 1.5kg muskler, men det har jeg så og si bygd opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Har selv kjørt ketose i ca. 2 mnd. Har nå vært utav også i 2 måneder og har totalt gått ned 26 kilo (litt mye på en gang, men er fornøyd med resultatet).

Under ketosen følte jeg meg aldri slapp eller liknende, hadde det faktisk helt topp. Eneste var at jeg mistet ca. 1.5kg muskler, men det har jeg så og si bygd opp igjen. :)

Lavkarbo?

Ja, det er mange som får gode resultater med det, hører jeg. Men da kutter man vel ut det meste fra et vanlig kosthold, eller?

Gøy at du klarte å gå ned så mye, da. Og at du ikke gikk opp igjen da du slutta. Veldig bra. :)

Lenke til kommentar

Går fortsatt ned i vekt (1-2kg per uke), selv med et normalt kosthold som jeg kan (og skal) holde videre.

Ketose er lavkarbo, ja, ekstrem lavkarbo.

Kan så og si bare spise grønnsaker, egg og rent kjøtt.

Har noen kilo igjen til jeg er fornøyd, men vil ikke miste mer muskler og gikk derfor ut av ketosen. Trener dog en del mer nå enn jeg gjorde før...

Lenke til kommentar

Trenger så og si noe hver dag.

Trener fast innebandy en dag i uken, og spiller golf en gang i uken (ikke direkte trening, men blir en del gåing).

Ellers trener jeg styrke de dagene jeg ikke har noen andre aktiviteter.

Har ikke så mye annet å gjøre dette året, da alle kompiser osv. er enten på folkehøgskole eller i militæret... :)

Lenke til kommentar

Må si du viser bra med disiplin når du har trent såpass lenge, og ikke har hadt den fremgangen du ønsker deg. Men ting har nok skjedd, skjønner du. Du ser det bare ikke.

Hvis jeg får komme med et forslag, så vil jeg at du begynner å gjøre notater. Ta mål av lår, midje, bryst og overarmer, og vei deg om morgenen. Skriv det ned i en bok, og pass på og gjør dette regelmesig. Da blir det lettere for deg å se utviklingen. Gjør det samme med treningsopplegget ditt. Skriv ned hva du tar nå av reps, sett og belastning, skriv det ned og sammenlign om en måned. Dette er god motivasjon for min del i alle fall.

Høres kanskje litt kinky ut, men begynn å ta bilder av deg selv. Uten så mye klær på.... Lettere å se forskjell etterhvert da.

Vurder, om du ikke har gjort det, å leie en personlig trener. Vedkommende kan sette opp et skikkelig program for deg, og hjelpe deg med både kosthold og motivasjon. Prisene varierer, men regn med 1500,- for tre timer....

Jeg har alltid kjørt kardio etter styrkeøkta. Styrketrening er et overskuddsfenomen, og man kan ikke være sliten før man begynner. Når jeg er ferdig med den, bruker jeg mølla i en halv time med god stigning. Effektivt for min del. Dessuten er det viktig å spise nok og regelmessig. Spiser du for lite, går kroppen i sparemodus. Da blir du slapp og i dårlig form. Forbrenningen går også ned. Det går an å slanke seg uten å tenke kalorier hele dagen.

Om du ikke allerede har gjort det, kan du se litt på denne arikkelen fra lommelegen.no. Veldig bra stoff. Han legen som har skrevet det er temmelig oppgående tror jeg.

Hold oss informert om hvordan det går da!

Lenke til kommentar

Takk for det, Vale. Er man sta så er man sta. :p

Det var en fin artikkel! Det står at man bør trene før frokost, og det overrasker meg egentlig. Jeg har lest at man bør spise før man trener for å si til kroppen at den kan sette i gang og forbrenne fett. Jeg trener alltid på morgenen, og pleier å stå opp tidligere for å rekke å spise først, men kanskje det er feil?

Når det gjelder notater, så begynte jeg med det i dag, faktisk. Har bare skrevet ned maten så langt, da, men det er sikkert ikke dumt å måle seg også. Det synes vel gjerne der før det synes på vekta, kanskje. For noen, i hvert fall.

Hvordan gjør du det når du skriver ned treningen din, da? Tar du med deg blokka rundt mens du trener, eller husker du godt nok til å skrive det ned når du er ferdig?

Lenke til kommentar

Måling og veiing er uten tvil smart, det å ta bilder er også en fordel. Du vil trolig se deg selv flere ganger i løpet av en dag, og du sjekker deg selv og kroppen din med lite klær sikkert en gang daglig. Da blir det veldig vanskelig å se forskjellen. Hvis du ser på John Stone så ser du hvordan forskjellen fra dag til dag egentlig er når du faktisk får en sammenligning fra dagen før.

Når det gjelder å ta notater gjør du det slik det virke for deg! ;) Klarer du å huske det (god hukommelse trening?) så gjør du det, ellers skriver du ned mens du holder på.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpte denne , og synes den er grei. Enkel å bruke, fin å sitte og lese på bussen.... Dette blir et fint redskap for deg hvis du vil se sammenhengen mellom kosthold, hvile, trening og resultat. Men da må du være dønn ærlig mot deg selv. Dette handler om bevistgjøring! Skriv ned etterhvert du.... Fort gjort å glemme:)

Når det gjelder kardio om morgenen på tom mage, så må jeg legge til at meningene er delte. Men du kan jo prøve, og se hvordan det går for deg. Kjøp deg protein og karbotilskudd. Du kan ta en shake med bare protein før morgenøkta. Du leste artikkelen, ja? Kul han legen, skjønner du! Han har flere artkler i samme gate.... Det avsnittet om sammenhengen mellom høydose fettsyrer og antioksidanter. kan jo være svært relevant i dit tilfelle.

Endret av Vale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...