Pherol Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Heihei, fikk en ny mail idag, tenkte å informere folk om den, i tilfelle noen er dumme nok til å trykke på diverse linker. Hvis noen skulle finne på å flame meg for at jeg gjør det her, så hust at jeg gjør det kun for å være grei og KANSKJE spare noen for account losses. 2009/9/29 WoWAccountAdmin <[email protected]> (Mailen vises ikke, men trykket "reply", da kom den opp.) English speaking customers: Please refer to the start of this mail Para los clientes espa?oles: Por favor vayan hasta el fin de este coreo electrónico An investigation of the World of Warcraft account has produced evidence that the account has been accessed by someone who is not allowed to use it. You can bind your mobile phone to your World of Warcraft account for free. This will protect your account from being stolen: http://www..com (Jeg fjernet den så slipper folk å trykke på den i nyskjerighet og bli eid, send heller PM hvis du abselut vil ha den) Please be sure to review the information below to help prevent future security issues: Account compromises are usually the result of the registered player of the account sharing his or her login information or playing on a computer that has a virus. Please remember that it is your responsibility to keep your login information confidential. Any account that is registered to your name may not be shared with anyone except for one minor, of whom you are acting as a parent or guardian. You are also responsible for every use of your login information, whether authorized or not. For your own protection, we encourage you to keep the following security tips in mind when using any computer on which you play World of Warcraft: - Keep current with the latest operating system and other software updates. - Make use of firewall protection if possible. - Regularly scan for viruses, Trojan files, and key loggers. - Be wary of "spoof" emails and websites and when downloading new software. Så hvis du er en av dem som har fått en slik mail, ikke gjør noe, ikke trykk på linker eller noe som helst. Legg den rett i Spam-filteret ! -Hilsen Ola (som håper folk ikke flamer meg ihjel for å poste denne ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Scams pågår 24/7 i WoW, men har aldri mottatt noen. Vet ikke hva dere holder på med. Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Dette er da en scam du får i mailen, ordtlig mail, ikke ingame. De sender til, tja, si 10k mailer som er knyttet til en Wow-Account. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg er fullt klar over det, og jeg vet fremdeles ikke hva folk driver med siden de får sånne mails Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Tror nok bare du har hatt flaks, som jeg sa så er det helt random;) Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 En plass må de jo få mailadressen fra. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg fikk en scam mail tilsendt en av mine "bogus" mail adresser jeg har (har rundt 10 mail adresser fra forskjellige leverandører som jeg bruker på "tullesider"). Morsomt å få en slik mail fra "blizzard" på en mailkonto som du ikke har registrert på account manageren engang Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 At man kan få en /w i spillet fra en som prøver å lure deg er jo en ting og det kan skje med alle. men man blir kun lurt hvis man er så dum at man registrerer konto informasjon på sida de linker til. Men hvis man får en mail så er det jo fordi man har vært inne på sider på nettet som er tvilsomme (konto trading/gold buying/levelling services o.l), da kan man vel skylde litt på seg selv for dette. Og jeg regner med det finnes en del folk som har kjøpt seg konto fra andre for deretter å miste den senere. Hvis ikke selger gir fra seg allt(cd key, secret password m.m) så kan man risikere at man mister kontoen en vakker dag. Har selv sett at dette har skjedd med en jeg kjenner. Forøvrig så har jeg spillt siden desember 2005 og aldri vært ute for scam, men så legger jeg heller ikke ut info på scam sider eller lar meg lure av en /w med lokkende tilbud. Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Hmm, hvordan har dem fått min adresse da? Har jo min egen konto som jeg har hatt siden release, registrert i mitt eget navn og alt sånt? Wierd. Anyways, de som har fått den er hvertfall advart Hvis dere skal flame mer så spar dere da, vær så snill ! Lenke til kommentar
DNA Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hvis man kjøper gold så selger gjerne selskapet mail adressen din til scammere/spammere. Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Og hvis man aldri har kjøpt gull eller powerlevling? Har aldri gjort slike ting med accounten min og likevell får jeg slike mailer. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Og hvis man aldri har kjøpt gull eller powerlevling? Har aldri gjort slike ting med accounten min og likevell får jeg slike mailer. Antageligvis brukt samme mailadressen til å signe opp på diverse wow fansites og/eller guildforums. Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Det er ganske mulig Bruker jo den adressen til en del. Lenke til kommentar
zoby Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Og hvis man aldri har kjøpt gull eller powerlevling? Har aldri gjort slike ting med accounten min og likevell får jeg slike mailer. mmo-champion og lignende blir brukt som kilde til noobs som blir lurt av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå